Avatar billede lasseq Nybegynder
03. september 2007 - 11:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Exchange - Problemer med at sende mails

Hej,

Et firma har en SBS2003 Server med Exchange, hvorpå flere POP3-mails er lagt ind gennem POP3-connector. Firmaet har en et eksternt mailhotel med domænet "firmanavn.dk", hvorfra et antal e-mails er oprettet og lagt sat op til SBS's POP3Connector, så mails kan tjekkes gennem Outlook og Webexchange.

Problemet er, at mailadresser der er oprettet på mailhotellet, men ikke i SBS2003 (pga. at ejerne af de disse mailadresser ikke har direkte relation til netværket, men kun en mailadresse dertil) IKKE kan modtage mails fra andre e-mail-adresser, der er koblet op gennem SBS.

EKS. info@firmanavn.dk kan ikke sende til testnavn@firmanavn.dk, fordi testnavn@firmanavn.dk ikke er oprettet i SBS2003.

Når info@firmanavn.dk sender en mails til disse "eksterne" brugere, fås følgende fejl:

Organisationen, som meddelelsen blev sendt til, angiver, at e-mail-kontoen ikke findes der. Kontroller modtagerens e-mail-adresse, eller kontakt modtageren for at få den korrekte e-mail-adresse.
"<firmanavn.dk #5.1.1>"

Der er ikke problemer med at afsende mails til andre modtagere overhovedet (EKS afsendelse til info@firma2.dk går helt problemfrit).

Nogen med gode forslag?
Avatar billede a1a1 Novice
03. september 2007 - 11:44 #1
mailen skal sættes op på SBS'en ellers kan de ikke du..

Du kan jo også "bare" pege maildomainet direkte på serveren så skal de kun oprettes på SBS'en...

;o)
Avatar billede marky_dk Nybegynder
03. september 2007 - 21:42 #2
http://support.microsoft.com/kb/300681

Jeg bruger altid metode 1

MVH
Thomas
Avatar billede lasseq Nybegynder
04. september 2007 - 17:01 #3
Perfekt, marky. Troede egentlig, at fejlen var selvforskyldt! :D