Avatar billede backupmand Nybegynder
02. september 2007 - 16:45 Der er 1 løsning

XQuery med namespaces

Hej. Jeg har et problem med at udføre en XQuery med brug af namespaces i en XML kolonne i en db2 database.
Jeg benytter et 'prolog' og dernæst en xquery statement (forinden erklærer jeg dog et namespace)

xquery version "1.0";
xquery declare
namespace mynamespace = "http://somenamespace/somesubfolder";
xquery db2-fn:xmlcolumn('DBNAME.TABLENAME.COLUMNNAME')/mynamespace:Element/mynamespace:NestedElement

Dette vil DB2 databasen ikke godkende. Fjerner jeg XPath'en virker det fint nok, men så får jeg heller ikke det specifikke ud jeg gerne vil have.

How to ?
Avatar billede backupmand Nybegynder
04. september 2007 - 23:11 #1
ja så har jeg løst det selv igen og har hermed en konversation med mig selv - påny.
Hvis jeg benyttede sqlquery function i stedet for xmlcolumn, kom jeg frem til at jeg kunne lave en mere smal select statement i stedet for den meget brede jeg brugte før. Noget i retning af db2-fn:sqlquery('SELECT DB.XML FROM TABLENAME WHERE ID = 45')//mynamespace:NestedElement