Avatar billede zumi Nybegynder
02. september 2007 - 12:42 Der er 9 kommentarer

Trådøs til LAN (netværksprinter)

Min trådløse router står i stuen og jeg har lige fået en stor netværsprinter, som skal ind på kontoret. Desværre er det ikke nemt at få trukket et kabel til printeren fra stuen. Jeg leder derfor efter en løsning, hvor det trådløse signal fra stuen opfanges af en enhed på kontoret som kan benyttes til printeren LAN-indgang.
Alternativt kan man måske sende usb-signalet trådløst...?
Jeg ved at man blot kan koble en ekstra trådløs router på, men den løsning er jeg ikke meget for. Har i stedet set en forstærker til min D-link trådløse router (DWL-G710). Fandt den brugt i gul og gratis til en god pris og overvejer nu om dens ene LAN ingang/udgang kan bruges til internet. I så fald ville min printer jo kunne kobles til den. Ved i om det er muligt eller har i andre økonomiske forslag.

Vh Rasmus
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. september 2007 - 14:56 #1
Du kan få en trådløs printserver som bør kunne kobles til din printer. Den skal ikke tilkobles netstikket, men f.eks. usb eller normal printerport stik. Spørg din forhandler om de har någet der passer til din printer
Avatar billede zumi Nybegynder
02. september 2007 - 16:35 #2
En sådan køber man jo typisk, hvis printeren ikke er en desideret netværksprinter. Iøvrigt har er der indbygget printserver i min router. Jeg leder efter noget så simpelt som et "accesspoint" der fanger det trådløse signal og muliggør tilslutning af en LAN-printer. Een udgangsport er nok...

Men ender nok med at jeg må have fat i en ekstra trådløs router.
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. september 2007 - 18:23 #3
Det kommer helt an på hvordan din indbyggede printserver fungerer. Mange gange er den "fast"bygget på printerens netkort, og virker kun sammen med dette. Det giver dig det problem at du måske ikke kan bruge et trådløst kort sammen med den indbyggede printserver.

Du er nødt til at undersøge hvilke muligheder din printer har før du ved om du skal have en ny printserver også
Avatar billede zumi Nybegynder
02. september 2007 - 21:12 #4
Vi taler noget forbi hinanden.

Jeg er helt med på hvad min printer og jeg skal ikke have en printserver. Jeg kan printe direkte til min printer via et accesspoint eller en router, da det er en - netværksprinter. Desværre kører printeren ikke via WiFi, men som LAN alene. Det jeg ønsker, er at pladsere min printer i et rum og uden at trække kabler dertil at gøre det muligt at printe med den..

Vh Rasmus
Avatar billede kenp Novice
04. september 2007 - 19:18 #5
ja du kan godt få det du ønsker. kig efter et AP som understøtter briding af samme mærke som din trådløse router. eller en desideret bridge.
Avatar billede zumi Nybegynder
05. september 2007 - 23:57 #6
Mange tak og hvordan sætter jeg i så fald to trådløse enheder til at snakke sammen - trådløst. Lidt mere konkret.

vh Rasmus
Avatar billede zumi Nybegynder
06. september 2007 - 10:42 #7
Har en D-link 524 med indbygget printserver og ville jo gerne bruge den som "Modtager/Printer" Så kunne jeg købe et lidt bedre trådløst accesspoint/router til at koble på ADSL-routeren, men den går måske ikke?
Avatar billede kenp Novice
06. september 2007 - 17:02 #8
Det går ikke. Du skal ikke forvente at en router kan modtage signalet trådløst.
Avatar billede zumi Nybegynder
06. september 2007 - 22:07 #9
"Jeg skal ikke forvente at en router kan modtage signalet.."
- Jeg forventer ikke noget, men spørger blotom det er muligt med den model jeg har og hvis ikke, hvilken jeg så skal have.. ?
Er som nævnt ude efter et lidt mere konkret svar. Tak