Avatar billede Mathias5148 Nybegynder
31. august 2007 - 16:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Computerne på mit net får forkert ip'er (WAN)

Hej

jeg har en Linksys wrt300n router og den virker helt super og lan(med kabler) men når det gælder trådløs(WAN) så er den lidt mærkelig
den giver nemlig denne her ip 169.254.5.209 på alle ting der connecter (undtagen min nye vista bærbar ..hmm)
samt et subnet der hedder 255.255.0.0 hvor der egentligt skulle være
ip 192.168.1.109 og subnet 255.255.255.0
det samme er sket for vores trådløse Linksys printserver den får PRÆCIS den samme ip og subnet som de bærbar og min psp der kommer på
jeg har prøvet at manuelt indstille en ip samt subnettet uden helt  (den ville stadig ikke gå på nettet)
lige nogle screens så i selv kan se :)
http://mathias6710.dk/shyy/forkert_ip1.jpg
http://mathias6710.dk/shyy/forkert_ip2.jpg
Det eneste jeg har ændret i routeren er har sat en WEP 64 bit kryptering på det trådløse netværk og så har jeg åbnet en port til min webserver …
jeg har før haft problemet med min gamle WRT54G router også blev vi enig om at købe en ny :)
/Mathias
ps. Routeren er kun ca. 2 mdr. gammel og printserveren har jeg lige fået tilbage fra værksted og fået af vide den ikke fejler noget
Avatar billede riversen Nybegynder
31. august 2007 - 19:45 #1
når du får en 169.254.x.x (en såkaldt APIPA adresse) er det ikke routeren der tildeler den. Det er an adresse windows automatisk tildeler, når den ikke kan finde en DHCP server. Har du søgt efter SSID'et, fundet det og indtastet din netværksnøgle idet du forsøger at oprette forbindelse til det ?

Du bør iøvrigt ændre fra WEP til WPA. WEP regnes ikke for sikker kryptering længere.
Avatar billede Mathias5148 Nybegynder
07. september 2007 - 18:01 #2
hmm... jeg fik vidst ik mail om der var kommet en svar (kommentar) på min spørgsmål..

nu virker det fint :D ...men print serveren kan jeg jo ikke gører det på samme måde på da den bliver sat op igennem en wizard eller hvad det hedder ..hvordan får jeg lige den lavet?
Avatar billede Mathias5148 Nybegynder
14. juni 2009 - 04:09 #3
gammel tråd.... må hellere lige lukke den...riversen smid et svar og jeg kaster nogle points efter dig
Avatar billede riversen Nybegynder
14. juni 2009 - 09:20 #4
behold bare point.
Avatar billede Mathias5148 Nybegynder
14. juni 2009 - 14:32 #5
ok :P