Avatar billede tiger_dk Mester
28. august 2007 - 22:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ekstern DVD brænder til bærbare !

Hej !

Jeg lige fået en bærbare, da jeg statede på i en såkaldt IT klasse. Det er skide smart, der er et SMART board i vores lokale. Tavlen er pillet nede. Så det gamle krit er udskiftet.

Jeg vil lige høre, for der er nemlig ingen DVD drev i, og det skal der sku være vil jeg mene. Så jeg vil invistere i et. Det skal ikke være for dyrt, jeg vil lige høre det her http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=373907 det kan godtnok ikke smækkes idne i bærbaren men kobles til via USB hvilket også er det jeg har tænkt mig. Men hvis man skal have en DVD brænder der passer i en bærbare, hvor leder man så ? Jeg synes ikke jeg kan finde noget på edbpriser.dk, måske jeg ikke ser rigtigt efter.

Lige en ting, hvis man har så en DVD ekstern drev, hvordan går hvis man ser en DVD film over USB2.0 eller høre en cd ?

Mvh
tiger_dk
Avatar billede combo Nybegynder
29. august 2007 - 11:36 #1
Hvis der et cd/dvd slot i computeren
kan du udskifte dit gamle drev til en dvd-brænder, men vær lige opmærksom på at det er ikke helt nemt at skifte det, så hvis du har teknisk snilde så værsko ellers anbefaler jeg at få det lavet hos din lokale computermand.
Nogle mærkevarer laptops kræver også at det er en bestemt type dvd-brænder der bliver installeret, så må du spørge producenten eller gå ind på hans hjemmeside,for at finde hvilken en der passer.
Hp, Fuijitsu-Siemens, IBM/LENOVO osv. har teknisk support på deres hjemmeside.

link til et produkt:
http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=21793&type=0

Eksterne USB dvd-brænder fungere næsten lige så godt som interne. Så du kan se og høre alt det du vil.

Mvh ComBo
Avatar billede tiger_dk Mester
29. august 2007 - 16:49 #2
Det er en Dell - Latitude D520 maskine jeg har !
Avatar billede tiger_dk Mester
29. august 2007 - 16:54 #3
men det skal så siges, men hensyn til at smække DVD brænderen ind i maskinen. Så bliver det måske også problematisk pga. pladsen hvor det skal side, er der nemlig plads til et ekstra batteri. og måske skal der det i pga. det kan faktisk hurtig løbe tør med det der sidder i nu, hvis man har meget kørende f.eks trådløst net osv. !

Så et ekstern drev kan godt køre fint !

F.eks, hvis der er en CD man skal boote op på, kan man så det på et ekstern DVD drev ?
Avatar billede combo Nybegynder
30. august 2007 - 22:10 #4
Dell har en go support så hvorfor spørger du ikke bare dem.

http://support.euro.dell.com/support/topics/topic.aspx/emea/shared/support/dellcare/da/contact_us_options?c=dk&cs=dkbsdt1&l=da&s=bsd&~tab=1

Jeg har aldrig selv prøvet at boote eksternt fra en dell Laptop, men mange laptops har en en funtion som gør at man kan boote op fra et eksternt drev.
Avatar billede tiger_dk Mester
31. august 2007 - 16:20 #5
Så har jeg skrevet til Dell omkring det, håber jeg svar omkring det !
Avatar billede tiger_dk Mester
03. september 2007 - 17:59 #6
de kendte ikke noget til, at boote op fra en ekstern disk !
Avatar billede tiger_dk Mester
10. september 2007 - 10:42 #7
læg et svar, hvis du vil have point !
Avatar billede combo Nybegynder
10. september 2007 - 11:57 #8
Jamen så lægger jeg et svar !!