Avatar billede riversen Nybegynder
28. august 2007 - 19:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vil ikke finde netkort

Har købt en Linksys WMP54G til noget familie, som har en gammel IBM pc. Jeg sætter kortet i et PCI slot (hvor der tidligere var et modem, som WINXP viser i enhedshåndteringen), men det nye netkort vises ikke i enhedshåndteringen. Heller ikke som ukendt enhed. Jeg har forsøgt med et andet pci slot, men samme problematik. Jeg prøver så at sætte kortet i min egen pc i håb om at kunne konstatere, at kortet er defekt, men her findes det fint i enhedshåndtering og jeg kan installere drivere. Nogen forslag til årsag/løsning ?
Avatar billede thundercall Nybegynder
28. august 2007 - 20:56 #1
hmm,... hvor gammel er windows installationen på den IBM computer?
prøv eventuelt at tilslutte en USB pen eller noget andet Hot Plug n' play på computeren imens at den kører,...

er den gamle IBM computer i det hele taget PnP kompatible?
Avatar billede riversen Nybegynder
28. august 2007 - 21:06 #2
den finder fint et usb netkort jeg har prøvet at tilslutte. Skulle mene den er pnp kompatibel
Avatar billede thundercall Nybegynder
28. august 2007 - 21:42 #3
ja. det lyder da sådan!

så må jeg indrømme at jeg er blank for hvad der kan være galt herfra hvor jeg sidder...

selv google virker lidt blank for et svar på det...
fandt dog dette:
http://www.cybertechhelp.com/forums/showthread.php?t=88835
men det er et IRQ problem,..
Avatar billede riversen Nybegynder
29. august 2007 - 05:57 #4
der er et par pci enheder, som der ikke er brug for. Tror jeg tager dem ud og afinstallerer dem og ser hvad der sker. Ellers er jeg også fuldstændig blank.
Avatar billede riversen Nybegynder
17. december 2007 - 19:31 #5
lukker