Avatar billede tf-uno Nybegynder
25. august 2007 - 11:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Sluk for wlan når lan tilsluttet

Hej..

Har en bærbar med wlan og lan i..
Normal bruger jeg wlan (da jeg ofte har bærbaren inde i stuen), Men det sker også at jeg skal overføre store filer til min server. (også er wlan altså for langsom).. Smider derfor kablet i så jeg kan køre gigabit.. (en del hurtiger :)
Men nu til spørgsmålet..

Hvor er det man slår til sådan at når man sætter lan kablet i, slår den selv wlan fra, og kun køre med lan.. (den kotter faktisk bare forbindelsen til wlan)....???

Lige et bonus spørgsmål :)
lad os nu sige når jeg køre på wlan køre jeg med 192.168.1.101..
I min router har jeg forwardet port 55555 til denne adr.
Kan man også godt lave en portforwarding til f.eks 192.168.1.102 på samme port..???
så var planen at mit Lan kort sku ha ip'en 192.168.1.102..

Det skal måske lige siges port 55555 bruger jeg i azureus.. (Bittorent klient)..
Ku man forwarde porten til begge adr, slap jeg jo for at sku ind og ændre porten i azureus hvergang jeg skiftede fra wlan til lan...
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
25. august 2007 - 11:49 #1
1) Hvis du kører med en IBM maskine er der et program IBM har udviklet som hedder Thinkvantage Access Connection, som kan klare det job kan forklare hvordan det virker hvis det er en IBM maskine. hvis det ikke er en IBM maskine har jeg ikke noget svar på det.

2) Det kan ikke lade sig gøre at forwarde den samme port i routeren til 2 IP'er. For når routeren får et request ude fra på port 55555 så sender den bare requested viderer til den IP den for forwarded til. det vil sige at kunne man forwarde en port til 2 IP'er så ville routeren ikke kunne finde ud af det.
Avatar billede tf-uno Nybegynder
25. august 2007 - 12:14 #2
Super. passer meget godt, for det er en ibm maskine...
havde godt hørt om man ku gøre det i access connection, men ville helst undgå og installer det, hvis der var nogle der kendte hvordan man gjore i win.. (men fuck det, installer bare programmet).

2)..
Tænkte det nok.. øfferen...
Hva kan man så lave a smarte trick..???
for lidt bøvlet og skal til at ændre port hvergang... (ja ja dovenskaben længe leve :)

net-base.dk.. kan du lave en hurtig guide til det der acces connection, så er pointene dine ;) (samt måske komme med en go ide til punkt 2.)
Avatar billede tf-uno Nybegynder
25. august 2007 - 13:14 #3
hmm mærkeligt.. Har lige installert Access connection, Men prøver jeg og finde nogle trådløse netværk der igennem, finder den intet.. (den siger hele tiden wlan er slukket, vil du tænde..)
Bare lidt mærkeligt, for bruger jeg windows til at "søge" efter net, finder den fint mit net, og logger fint på..

Men access connection siger stadig mit trådløs er slukket... hmm
Avatar billede renehinsch Praktikant
25. august 2007 - 20:26 #4
Du kan evt benytte et gratisprogram - AirDefense Personal - fra www.airdefense.net. Det har desuden flere mekanismer til at beskytte mod angreb fra den trådløse side. Det blander sig ikke i hvordan du konfigurerer din WLAN så du kan benytte Windows eller hvad du ellers foretrækker.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
25. august 2007 - 20:35 #5
Hvis du trykker fn + F5 ned samtidig kan du så tænde for din wlan adapter?

Skriver en guide til dig til i morgen men det er faktisk ganske simpelt at finde ud af.
Avatar billede tf-uno Nybegynder
25. august 2007 - 22:58 #6
net-base.dk..
ingen grund til du laver en guide.. det er jo lige til :)
men hvis jeg trykker fn+ F5 `står det som trådløs er slukket, og når man trykker på tænd sker der nada...
Avatar billede tf-uno Nybegynder
25. august 2007 - 23:04 #7
ahhh nu har jeg fundet ud a det..
Før da jeg havde installert netkortet, havde jeg jo bare vist hvor driverne lå..
Åbenbart ikke nok :)
Der ligger lige en lille exe fil man SKAL køre.. (iproinst.exe).. efter og ha kørt den, virker det som det skal..

Takker for hjælpen..
Avatar billede tf-uno Nybegynder
25. august 2007 - 23:05 #8
netbase smid et svar, og de 200 point er dine ;)
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
26. august 2007 - 14:19 #9
svar.

Ja Access Connection er faktisk lige til. det er skide smart at den kan have forskellige profiler for de forskellige netværk man er på. og at den automatisk slukker for wlan når den får et kabel i... og tager man kablet ud og den profil man er på har en wlan konto sat op så hopper den automatisk på den og af igen hvis man sætter kablet i.
Avatar billede jens-henrik Nybegynder
31. august 2007 - 23:23 #10
bare ikke skide smart hvis man køre trådløst netværk til den ene pc og deler netværket med en anden gammel pc gennem kabel. hader de programmer. der er jo ingen grund til at slukke det trådløse.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
01. september 2007 - 14:20 #11
hvis du hader dem så meget er det vel bare at fjerne dem gøres ved at få ind i tilføj og fjern programmer og vælger Thinkvantage Access Connection. Ganske simpelt.

Jo det er da netop smart at slukke for det trådløse og bluetooth hvis man ikke bruger det... hvorfor skulle den trådløse antenne være tændt hvis man ikke bruger den? den bruger jo en masse strøm og det er en bærbar vi snakker om her ikke en stationær computer som har en 220V i røven.

Og nu hører det nok til sjældenheden at folk bruger en bærbar computer som wlan hotspot.

Men bruger du en bærbar som hotspot og har 220V i røven på den så slet thinkvantage for ja så giver det flere problemer end det gavner.