Avatar billede rippie Nybegynder
23. august 2007 - 13:38 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Anden text editor end notepad

Hey folkens.

Er der nogen der kender en anden "udgave" af notepad der kan sættes til at når man trykker TAB så laver man 3-4 mellemrum og ikke den reelle TAB.

Jeg er ikke meget for smarte fancy editorer, så hvis nogen kender en simpel en der har denne feature ville det være perfekt.

// Ronnie
Avatar billede w13 Novice
23. august 2007 - 13:41 #1
Hvad skal det bruges til? Er det bare, fordi det ser pænere ud?
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. august 2007 - 13:42 #2
textpad måske. Sög på textpad (måske for avanceret til hvad du söger)
Avatar billede dj_ricko Nybegynder
23. august 2007 - 14:00 #3
Notepad++
Avatar billede rippie Nybegynder
23. august 2007 - 14:51 #4
sorry guys. det skal bruges til codning af HTML, CSS, XHTML, PHP og MySQL
Avatar billede dj_ricko Nybegynder
23. august 2007 - 14:59 #5
Så helt klart Notepad++

Den har ingen fancy ting, men har syntax highlighting og lign som er meget dejlig til programmering.

Den kan så "customizes" alt hvad man ønsker, helt klart bedste editor til windows.

http://notepad-plus.sourceforge.net/uk/download.php
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. august 2007 - 15:01 #6
Det samme med textpad ;o)
Avatar billede rippie Nybegynder
23. august 2007 - 16:31 #7
Nu har jeg lige afprøvet Textpad, og det ser ganske fornuftigt ud, dog syntes jeg det ser ud til at php filer indgår under HTML syntax, og dermed ikke får den rigtige php syntax. Jeg kan jo så gå ind og sige at den skal have php syntax, men så passer HTML ikke. hehe...

Skal vi bare sige at det er by design at man må vælge eller er der en smart måde at løse det på ?
Avatar billede rippie Nybegynder
23. august 2007 - 16:50 #8
Nu er begge testet, vil bare lige høre ved i om det er muligt i textpad og få den mulighed hvor man kan collapse og uncollapse ? nice feature
Avatar billede olebole Juniormester
23. august 2007 - 16:51 #9
<ole>

Homesite er en fortrinlig editor - men den tabber rigtigt (og tak for det!)  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede rippie Nybegynder
23. august 2007 - 18:42 #10
Har prøvet og kigge på homesite, og kan ikke lide den. fik den anbefalet af en ven for et par dage siden, men den er ikke lige min kop te. :)
Avatar billede olebole Juniormester
23. august 2007 - 19:17 #11
Det er nemlig nok dér, hunden ligger begravet. Det handler i høj grad om, hvad man tilfældigvis 'kan lide' ... og der er temærker vel en udmærket sammenligning  ;o)
Avatar billede rippie Nybegynder
23. august 2007 - 21:47 #12
Ingen tvivl der, eller kaffe poser.