Avatar billede cbdavl Nybegynder
21. august 2007 - 21:43 Der er 6 kommentarer

Fuldstændig fjernelse

Hej,
findes der et program der kan slette filer fra computeren fuldstændigt, så det ikke er muligt evt. at finde information om dem på computeren, senere hen (selvom de blevet slettet via højreklik->slet og sådanne simple gøreligheder). Og evt. også kan slette al information om førhen slettede filer.
Alt i alt, et program der fuldstændigt kan fjerne ting fra computeren og (nu ved jeg ikke helt hvordan det foregår, men jeg går ud fra at windows har et lager med information på alle filer på computeren, også de slettede filer) evt. tomme dette lager for slettede filer, så det på ingen måde er muligt at finde dem igen, på computeren.
Avatar billede hcma Novice
21. august 2007 - 21:53 #1
nej - alt kan findes igen, hvis man har de rigtige evner og programmer til at gendanne. (jo sværere, jo flere penge koster det)
den eneste måde du kan slette så det ikke kommer tilbage, er at ødelægge harddisken ;o)
Avatar billede ranglen Nybegynder
21. august 2007 - 22:17 #2
sysinternals har lavet sdelete, som overskriver den plads en fil ligger på. Så kan den ikke genskabes. Det er dog ikke altid så lige til, hvis man arbejder med programmer, som løbende skriver til tempfiler, så vil der også ligge fortrolig data her

http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/FileAndDisk/SDelete.mspx
Avatar billede off-line Nybegynder
22. august 2007 - 02:21 #3
Det er da rigtigt hvad hcma skriver, men hvis ved hvor de data ligger, som man vil
slette, kan det gøres ved at overskrive dem med specielt udviklede "mynstrer"
x antal gange. Og så kan de umuligt læses, ikke engang af specialfirmaer. Det samme
gælder for hele partitioner eller for den sag skyld, hele harddisken, hvilket dog
tager meget lang tid. Desuden kan fri pladsen, der hvor intet står, men hvor der
ligger slettede data, overskrives på samme måde. Problemet er kun, hvis der ligger
kopier af data et sted, man ikke er opmærksom på.
Acronis Drive cleanser kan gøre det. Den koster 50 us$ det er vist omkring 300 kr. ?
http://www.acronis.com/enterprise/products/drivecleanser/
Avatar billede off-line Nybegynder
22. august 2007 - 02:23 #4
Bare man også kunne gøre noget ved manglende ord og stavefejl, i det man har skrevet på E:)
Avatar billede gratis Nybegynder
22. august 2007 - 04:46 #5
Avatar billede off-line Nybegynder
06. december 2007 - 23:35 #6
Lad være med at lægge spørgsmål på Eksperten, når du ikke gider følge op:(