Avatar billede olsendk Nybegynder
21. august 2007 - 14:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skal man købe PC med Vista eller vente? Alternativt XP

Skal man købe PC med Vista eller vente?
Alternativt bede om at der er XP på. Kan man skifte "baglæns" hvis Vista ikke virker kan man så bede forretningen om at få XP i stedet?
Vh
Jens Olsen
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. august 2007 - 15:01 #1
Du kan ikke fortryde hvis du vælger at købe med Vista. Så er det en ny licens med XP der skal købes.

Generelt syntes jeg Vista fungerede fint, omend noget omsonst med al den indbyggede sikkerhed der skal accepteres hver gang man skal det mindste i systemet...

Ja, jeg kører XP :)
Avatar billede j3ppah Novice
21. august 2007 - 15:21 #2
VENT MED VISTA TIL SP1 KOMMER!!!!....

jeg vil 100% sige du skal vente, vista er stadig så fyldt med fejl og mangler.
jeg kørte vista op da betaen kom, dog er det blevet bedre siden, men for guds skyld hold dig til xp endnu...

jeg har ikke lavet andet end at sidde og slå mig selv i hoved siden jeg installerede det :D

så kommentar fra mig... HOLD DIG TIL XP!
Avatar billede word-hajen Nybegynder
21. august 2007 - 15:40 #3
Og jeg kører så Vista, både hjemme (Home Premium) og på jobbet (Ultimate). Selv om der har været lidt småting (lidt med nogle drivere, men det er for mit vedkommende løst i foråret), er jeg godt tilfreds. Men det er spørgsmålet, hvad du skal bruge det til (er de programmer, som du vil bruge alle vista-kompatible) og hvordan dit temperament er.

Nå ja, så er der lige UAC (user account control), som er det første, jeg slår fra, når jeg har installeret :-)
Avatar billede j3ppah Novice
21. august 2007 - 15:46 #4
nej UAC er da så dejligt :)... (NOOOOOOT)
hmmm... kører det på min pc der hjemme... og det er som en lettelse hver dag at komme på arbejde til en xp...
Avatar billede corleonedk Nybegynder
21. august 2007 - 16:21 #5
Vista 32 er rimelig stabil nu,64 er der stadig problemmer med dog.Og SP1 retter næppe op på det,da det til dels også er hardware producenterne der har skyld i det.Selv bruger jeg Vista/xp dual boot,men har faktisk ikke logget på min xp længe.Vista 32 køre derudaf.

Som john skriver kan det være lidt irreterende med alt Vista´s sikkerhed,men det er der veje uden om.Det kan betale sig at bruge noget tid på at sætte sig godt ind i Vista´s funktioner,men når man har det er det et godt OP system.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
21. august 2007 - 18:38 #6
Selv var jeg også skeptisk, indtil jeg fik en ny maskine med vista. Er positivt overrasket. Kun et enkelt eller 2 programmer der ikke vil virke. Ellers kører det ganske fint. (Har dog kun haft vista i en ugestid)
Avatar billede htmlkongen Novice
22. august 2007 - 19:54 #7
Min Ultimate opdaterede 1,5 GB  installerede 50 ting da jeg lukkede. Da jeg startede op igen var den helt sort. Jeg har stadig ikke fixet det.

Det vælter med problemer - om man vil eller ej.

UAC er noget lort - det skal deaktiveres hvis bare man ved 1 % om hvad en computer kan og ikke kan.

XP fan so far - vi har en helt anden debat om 6 mdr.

Mine 2 dough