Avatar billede simone007 Juniormester
20. august 2007 - 15:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan man have to eksterne skærme på en Lenovo T60 m. dock

Jeg har stillet dette spørgsmål før, men vil lige se om der skulle være kommet nogle kloge mennesker til, som ikke så spørgsmålet sidste gang.

Kan det lade sig gøre at have to skærme tilsuttet en Lenovo T60 (m. dock), således jeg kan arbejde med forskellige ting på hver skærm, og skifte musen frem og tilbage mellem disse skærme?
Kan det evt. lade sig gøre med en anden Lenovo Thibkpad bærbar?
Avatar billede ibka Novice
20. august 2007 - 15:24 #1
Du kan bruge T60 skærm som skærm 1 og en skærm på dock
Avatar billede simlau Nybegynder
20. august 2007 - 19:07 #2
Jeg kan på min Thinkpad T43 med en mini dock, så der er god sandsynlighed for at du også kan på en t60 med dock.

Jeg skal bare sætte en skærm til dvi stikket og en til vga stikket, lave lidt indstillinger og så virker det, det er ingen problem.

En anden mulighed:
Hvis du køber den dyre dock til t60'eren "IBM Advanced Dock" til ca 2200 kr, har du en PCI-E port indbyttet i den, hvor du i teorien kan sætte et hvilken som helst PCI-E grafikkort til, og så skulle du nemt kunne køre 2 skærme.

En tredje mulighed.
Du kan købe en "Matrox TripleHead2Go, External VGA Splitter, Connection though 15 pol analog" den kan lave signalet fra et grafikkort om så det køre på 2 skærme.. Det lyder mærkeligt men det virker.
Avatar billede simone007 Juniormester
29. august 2007 - 14:51 #3
tak simlau. det ser ud til at virke
Avatar billede simlau Nybegynder
29. august 2007 - 18:05 #4
Hvad for en af løsningerne valgte du?

Hilsen Simlau
Avatar billede simone007 Juniormester
29. august 2007 - 22:49 #5
dock´en