Avatar billede powder Nybegynder
01. december 1999 - 12:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

3d i flash

Er der nogen der kender i godt 3d program, som kan producere 3d "figure" og eksportere dem til Flash. Har prøvet med 3d max, men det er desværre bitgrafik.

Jeg har hørt om noget der hedder: Macromedia 3d extreme, men har ikke fundet det.

Med venlig hilsen
Peter
Avatar billede holmager Nybegynder
01. december 1999 - 13:06 #1
prøv at se på macromedia's egen hjemmeside og se hvad de anbefaler. der findes en dansk flash-tutorial men jeg kan ikke lige huske adressen, den må tilgå senere
Avatar billede powder Nybegynder
01. december 1999 - 13:33 #2
3d programmet SKAL være Vektorbaserer ellers virker det ikke i flash

'Powder
Avatar billede allandk Nybegynder
01. december 1999 - 16:12 #3
Du kan godt bruge 3D MAX. Du skal bare eksportere filerne som DXF eller Bitmap og så bruge Trace Bitmap-funktonen.

Hvis det kun drejer sig om ganske få billede kan du evt. skrælle dem i Photoshop og så importere og undlade at Trace dem i Flash. Men så får du problemer med at skalere.

Hvis du har tålmodigheden til det vil jeg i høj grad anbefale, at du Tracer hvert enkelt billede og vektorisere selv - i Flash altså. Så kan du styre din animation 100% bagefter.

Hvis du absolut VIL have et vektorprogram, må du vente til VECTA #D udgiver deres plug in eller standaoline til Flash. Det laver udelukkende 3D i vektorformat direkte til import i Flash.

ab :)
Avatar billede allandk Nybegynder
01. december 1999 - 16:14 #4
VECTA 3D skal der stå...

Rygterne vil vide at det er det samme som extreme, men det er kun rygter og ikke noget jeg kan stå inde for. Men nu er det da videregivet.

ab :)
Avatar billede allandk Nybegynder
01. december 1999 - 16:23 #5
Læs i øvrigt: http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=4356

Du kan også med fordel bruge Adobe Streamline.

Nu skulle du være dækket ind. Resten er hårdt arbejde

ab :)
Avatar billede getalife Nybegynder
02. december 1999 - 14:50 #6
Jeg bruger Rhinoceros og Macromedia Dimensions. De kan begge exportere i Adobe Illustrator som Flash understøtter.
Disse to dækker mit behov... men det bliver der nok ændret på når Vecta 3D udkommer.
Valg af 3D programmer er lidt af et religions spørgsmål... lidt det samme som IE vs. Netscape. Så det er sådan set bare at prøve sig frem.

Venlig hilsen
Kim
Avatar billede allandk Nybegynder
05. december 1999 - 18:36 #7
>>> POWDER!

Vågn op, der er svar til dig...

Vecta 3D (http://www.ideaworks3d.com) er netop kommet med en melding om, at de vil frigive deres 3D-plug in i midten af december.

Download og lær det at kende. Det rykker, hvis du vil lave 3D i Flash.

ab :)
Avatar billede powder Nybegynder
07. december 1999 - 00:33 #8
Tak alle sammen for de gode råd. der går nok lidt inden jeg giver pointene, skal lige chekke de forskellige muligheder.

Powder :o)
Avatar billede allandk Nybegynder
07. december 1999 - 02:17 #9
Ulala, du er rigtig spændende at hjælpe.

En anden gang går der nok lidt længere tid med at hive svar op af hatten

Nu er det heller ikke ligefrem millionen du har sat på spil...

ab :)
Avatar billede allandk Nybegynder
14. december 1999 - 17:34 #10
Kuk kuk powder...

Er du gået fuldstændig i stå?

ab :)
Avatar billede powder Nybegynder
15. december 1999 - 14:51 #11
Nej nej, men hvis jeg acceptere et svar fjerner den så spørgsmålet.

For så skal jeg lige have skrevet svarene ned.

Powder
Avatar billede allandk Nybegynder
05. januar 2000 - 15:57 #12
Hej Powder,

Du kan altid gå ind og læse gamle spørgsmål og svar. Du skal bare "bladre" i oversigten under kategorien Flash.

ab :)