Avatar billede kac Nybegynder
17. august 2007 - 18:33 Der er 9 kommentarer

Hjælp til at uploade hjemmesider?

Hej

Jeg har købt webhotel hos one.com og skal nu til at uploade en hjemmeside som er lavet af Oscommerce. Men jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har selv haft server stående med diverse hjemmesider på men jeg har aldrig selv haft noget med det at gøre, da det er en af mine ansatte som har styret det. Men nu haster det med de to hjemmesider som jeg har liggende og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.
Er der en venlig sjæl som kan hjælpe med den ene side og så evt. forklare hvordan man gør det?
På forhånd tak.
Avatar billede nva Praktikant
17. august 2007 - 19:16 #1
Jeg har heller ingen forstand på det, men dette freeware program skulle kunne gøre det http://filezilla.sourceforge.net/
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2007 - 21:43 #2
Uden at kende one.com nøje, ved jeg at du via deres kontrolpanel's ftp-program kan administrerer (up/download) dine filer, du skal være logget ind for at bruge kontrolpanelet hvortil du har brugernavn og kodeord der passe til dit webhotel
Avatar billede nemlig Professor
18. august 2007 - 09:25 #3
Jeg bruger selv one.com.
Jeg ser 3 metoder:

1. Som ibtage skriver.
2. Som nva skriver - altså via et FTp-pgram (den hurtigste løsning). Jeg bruger selv Windows commander - http://www.ghisler.com/
3. Bruge din browser som FTP-program. I adressefeltet skriver du: ftp.ditdomænenavn.dk. Hvis du ikke kan indtaste brugernavn og kode med det samme, skal du klikke på menuen "Filer" og "Log på som".
Så kan du flytte filerne via Stifinder og Browseren ved at kopiere.
Avatar billede kac Nybegynder
18. august 2007 - 11:22 #4
takker for de gode råd. Det vil jeg prøve idag.
Avatar billede nva Praktikant
22. august 2007 - 14:50 #5
Lægger et svar, som du bare afviser, hvis du ikke kunne bruge mit input.
Avatar billede nemlig Professor
22. august 2007 - 14:53 #6
Det samme her. Håber du har fundet ud af det - ellers sig til.
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2007 - 16:14 #7
:)
Avatar billede nemlig Professor
08. september 2007 - 09:12 #8
Er det ikke tid til at afslutte? :-)
Avatar billede nemlig Professor
06. oktober 2007 - 09:22 #9
hallooooo!!