Avatar billede ole007 Nybegynder
17. august 2007 - 07:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tilknytte css til en table

Hej.
Jeg har rodet en del med DM, og er efterhånden inde i det grundlæggende, men hvordan tilknytter jeg en css regel til en tabel. Det må da være muligt så f.eks farven på tabellen kan ændres eller hur?
Avatar billede keysersoze Guru
17. august 2007 - 09:33 #1
hvis du har lavet en klasse i din css (fx .dinklasse) så er alt du skal at sætte class="dinklasse" på din tabel.
Avatar billede jmjveb Nybegynder
17. august 2007 - 22:18 #2
jah - lige bestemt
Avatar billede ole007 Nybegynder
24. august 2007 - 22:01 #3
øhh, jeg forstår ikke helt hvad du mener, kan du ikke bøje det i neon for mig.
Har du forøvrigt en ide om hvorfor min Show pop up menu er nedtonet i behaviors.
Avatar billede jmjveb Nybegynder
24. august 2007 - 22:43 #4
nåh - troede du var inde i det grundlæggende :o)
sidder du med en ældre DM ell. en kopi du ikke kan opdatere, er du lost....hvilket kan være grunden til dine behaviors ikke er aktive.

hvad angår css skal du lave en css beregnet for tabel - du skal altså vælge "tabel" når du opretter en ny - så vil alle tabeller se ud som du ønsker....
fik du det - du som er inde i det grundlæggende
Avatar billede ole007 Nybegynder
24. august 2007 - 23:20 #5
så så nu ikke fræk ;O) Man tror man er klog, indtil der kommer et nyt problem, og jeg syntes ikke jeg kan få det til at virke, som det skal.Jeg må prøve mig lidt mere frem, og se om det ikke lykkedes. Jeg kan godt oprette andre css regler,så jeg ved ikke hvad der går galt.
Mht Behaviors, så virker det på den ældre kopi jeg har prøvet(DM8), men på den købte jeg lige har modtager fra Adobe,(CS3) er den nedtonet.Det syntes jeg er mystisk.
Avatar billede ole007 Nybegynder
04. september 2007 - 22:58 #6
skal jeg ikke lige lukke spørgsmålet, og give keysersoze nogle point
Avatar billede keysersoze Guru
07. september 2007 - 17:39 #7
jeg kan i hvert fald lægge et svar :)