Avatar billede valleystone Nybegynder
17. august 2007 - 01:32 Der er 7 kommentarer

Netværk ml. XPpro og Vista home premium

Er her nogen der kan hjælpe med LAN netværksopsætning ml. ovenstående systemer?
Jeg har defineret samme workgroup.
XP har TDC sikkerhedspakke, Vista har AVG, da TDC endnu ikke supporterer Vista.
Computerne kan ikke se hinanden.
Er det en firewallkonflikt ml. TDC og Vista?

På forhånd tak!
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2007 - 06:24 #1
i network og sharing center, har du da slået fildeling til ?
Avatar billede bubbaa Nybegynder
17. august 2007 - 07:34 #2
Jeg mener at have læst der er et problem mellem vista og xp maskiner da vista ikke understøtter ipx protokollen.
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2007 - 07:39 #3
Det lyder mærkeligt, er du sikker på at begge maskiner kører samme arbejdsgruppe ? kan begge maskiner gå på nettet ? kan maskinerne pinge hindanden ?
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2007 - 08:10 #4
Avatar billede goodhumour Nybegynder
19. august 2007 - 20:35 #5
I sikkerhedens hellige navn har Vista indført public og private begreberne for fildeling. Kort sagt skal man have oprettet en privat netværksforbindelse for at kunne dele filer med andre. Lidt sygt. Ydermere skal man på XP have installeret en LLTP udvidelse for at kunne browse et Vista netværk. Endnu mere sygt.
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2007 - 07:36 #6
det første har du ret i, og medmindre at LLTP er noget der kommer som en automatisk opdatering fra Microsoft, så tager du fejl her !
Jeg kan sagtens browse et vista net, uden at have installeret ekstra udvidelser til xp.
Avatar billede valleystone Nybegynder
20. august 2007 - 15:46 #7
Jeg har været bortrejst nogle dage.
Vender tilbage når jeg har afprøvet forslag.
Tak