Avatar billede hopeless Nybegynder
16. august 2007 - 23:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sortering af SQL

Hejsa,

vil høre om der er nogle som lige kan give mig et hint til hvordan jeg kan få sorteret et udtræk som nedenfor.

Princippet er enkelt nok. Folk kan stemme på produkter som jeg gemmer, og vil her gerne lave et udtræk som viser best ratede øverst.

select top 30 *, (Modelvurdering/Antal_stemmer) AS Rating FROM Model

Normalt ville man jo blot lave en "order by xxx" men jeg vil godt gøre det på "Rating" og den kan ikke gi sig ikke. Får følgende fejl:

No value given for one or more required parameters.

Jeg sidder i et tankevacuum pt. og håber der er nogen her som kan give et bud.
Avatar billede softspot Forsker
16. august 2007 - 23:41 #1
select top 30 *, (Modelvurdering/Antal_stemmer) AS Rating
FROM Model
ORDER BY (Modelvurdering/Antal_stemmer)
Avatar billede hopeless Nybegynder
17. august 2007 - 00:12 #2
ah yes selvfølgelig :) super.

fatter ikke hvorjeg jeg ikke har prøvet det.. Men tak.. smider du svar?
Avatar billede softspot Forsker
17. august 2007 - 00:46 #3
Kommer her - velbekomme :)
Avatar billede softspot Forsker
17. august 2007 - 08:50 #4
Tak for point :)