Avatar billede laibach Nybegynder
16. august 2007 - 13:40 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

kan Bullguard ta keyloggers?

ja det er mit spørgsmål, har mistanke om jeg måske har fået en.
Fik en af de der gratis virus scan pop ups der foregiver at scanne (klikkede ikke ja dog), der stod bla. keylogger.
Så min tanke er at jeg måske snarre har fået en keylogger, selvom jeg bankede reset knappen i bund så snart jeg så det...

Og hvis Bullguard ikke tar det, hva gør så?
Avatar billede htmlkongen Novice
16. august 2007 - 13:47 #1
Bullguard er effektivt. Prøv evt. at lave en scan?
Avatar billede laibach Nybegynder
16. august 2007 - 14:04 #2
ja ja det vil jeg prøve, men hedder de normalt noget bestemt? eller ka de ha alle mulige navne?
Avatar billede laibach Nybegynder
16. august 2007 - 14:04 #3
ka først komme til at scanne senere så jeg må lige vente lidt med det..
Avatar billede htmlkongen Novice
16. august 2007 - 14:12 #4
Keylogger kan sagtens være snavs... Du kan eventuel højreklikke på den og sige scan med Bullguard. så tager den kun den ene fil.
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. august 2007 - 15:48 #5
Bullguard vil ikke nødvendigvis kunne tage alle keyloggere. Softwarebaserede keyloggers skal den kande på forhånd og hardware baserede keyloggers har den ikke en chance overfor.

Har du fået en software evt. virus båren keylogger vil jeg anbefale dig at bryge Hijackthis og så få hjælp til at rense din maskine enteh her på eksperten eller på sopywarefri.dk. Hijackthis går bredt efter både processer, reg entries og filer så den burde finde den
Avatar billede laibach Nybegynder
16. august 2007 - 16:13 #6
ska nok komme tilbage med points når jeg har prøvet de ting der...
Avatar billede laibach Nybegynder
16. august 2007 - 16:15 #7
men jeg er ekspert noob så i må lige forklare hvad jeg ska gøre, hvis det viser sig at blive en points deling...
Avatar billede htmlkongen Novice
16. august 2007 - 16:33 #8
Point er ligegyldigt.

Brug HJackThis med omtanke. Det er et kanon program - men ikke for rookies. Skriv som Bufferzone siger loggen på spywarefri.dk ´s forum eller her på E.
Avatar billede laibach Nybegynder
16. august 2007 - 18:49 #9
ok virus scan fandt et par virus og fixede dem, men en keylog er vist ik en virus, så jeg prøver lige hijack this.
Avatar billede laibach Nybegynder
16. august 2007 - 18:59 #10
ok hijack this log

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\BullGuard Software\BullGuard\bullguard.exe
C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Program Files\BullGuard Software\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\kim\Desktop\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O4 - HKLM\..\Run: [igfxtray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxhkcmd] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxpers] C:\WINDOWS\System32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BullGuard] "C:\Program Files\BullGuard Software\BullGuard\bullguard.exe" -boot
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [BullGuard] "C:\Program Files\BullGuard Software\BullGuard\bullguard.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETWORK SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: BullGuard LiveUpdate (BGLiveSvc) - BullGuard Software - C:\Program Files\BullGuard Software\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe

--
End of file - 3513 bytes
Avatar billede laibach Nybegynder
16. august 2007 - 19:00 #11
ps.
så dum er jeg heller ik at jeg bare sletter et eller andet uden at vide hvad det er...
hehe
Avatar billede laibach Nybegynder
16. august 2007 - 19:13 #12
så så jeg lige den ik havde fjernet virussen,men bare sat den i karentæne:

Malware:    Generic.XPL.ADODB.7439FF68
Status:        Disinfect Failed
Avatar billede laibach Nybegynder
16. august 2007 - 19:16 #13
det er vist ik så godt når den ikke kan fjerne den? eller hva ? har før haft virus i lang tid uden noget er sket..
16. august 2007 - 23:08 #14
Hvis du endelig skal bruge HiJackThis så skal HELE filen med ... og den version som beskrevet herfra ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm
20. august 2007 - 19:51 #15
???
Avatar billede laibach Nybegynder
28. august 2007 - 13:02 #16
kommer tilbage til den fulde log er ikke på min egen pc i øjeblikket
Avatar billede laibach Nybegynder
28. august 2007 - 13:09 #17
iøvrigt gjorde jeg som den guide du har linket siger...lavede an scan savede log copy paste ind hertil
28. august 2007 - 13:20 #18
(Der mangler de først håndfuld linier!)

NB: Inden næste kørsel med HiJackThis.exe skal du OMDØBE programfilen HiJackThis.exe til ALTERNATIV.exe , da visse uønskede elementer har en tendens til at skjule sig når der kører en process ved navn HiJackThis.exe !!!
Avatar billede laibach Nybegynder
28. august 2007 - 15:45 #19
hehe havde jeg ikke lige tænkt på, men hvorfor skulle et snedigt program ikke være på vagt overfor det...
takker for tippet loggen kommer senere
Avatar billede laibach Nybegynder
28. august 2007 - 19:07 #20
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 19:00:34, on 28-08-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\BullGuard Software\BullGuard\bullguard.exe
C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Program Files\BullGuard Software\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\kim\Desktop\newway.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O4 - HKLM\..\Run: [igfxtray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxhkcmd] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxpers] C:\WINDOWS\System32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BullGuard] "C:\Program Files\BullGuard Software\BullGuard\bullguard.exe" -boot
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [BullGuard] "C:\Program Files\BullGuard Software\BullGuard\bullguard.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETWORK SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: BullGuard LiveUpdate (BGLiveSvc) - BullGuard Software - C:\Program Files\BullGuard Software\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe

--
End of file - 3493 bytes
28. august 2007 - 21:52 #21
Der er umiddelbart ikke noget i din Log som viser 'snavs'/utøj - sporer du problemer ?

Inden vi tager andet værktøj igang!!!
Avatar billede laibach Nybegynder
29. august 2007 - 01:20 #22
nej jeg mærker intet odover hvad WOW ka lave a sjov og ballade engang imellem..

men i ska jo ha nogle points for jeres hjælp..
hvordan deler jeg dem?
29. august 2007 - 07:24 #23
Ping...

(Deles med andre ...)
Avatar billede laibach Nybegynder
30. august 2007 - 11:25 #24
så sku den være fikset pointmæssigt..