Avatar billede htmlkongen Novice
16. august 2007 - 13:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Sikkerheds crap

Hvordan gør man niveauet lavere for sikkerheden på Vista.

Det er da belasten at tykke godkend til alting hele tiden, fx når man åbner Administration, flytter en enkelt fil eller andre basale ting.

Godde råd søges!!
Avatar billede j3ppah Novice
16. august 2007 - 13:16 #1
Mener ikke det kan lade sig gører før servispacken kommer.. hvis det kan! så sig endelig til, for jeg er nok også ved at værer træt af det!
Avatar billede htmlkongen Novice
16. august 2007 - 13:25 #2
Det er da sindsygt absurd - man går da amok??
Avatar billede htmlkongen Novice
16. august 2007 - 13:25 #3
Hvornår kommer den pakke? Snart?
Avatar billede tgv Nybegynder
16. august 2007 - 13:26 #4
Du kan sagtens slå UAC fra, men så ryger hele ideen med den ekstra sikkerhed. Dette har jeg dog gjort eftersom det gik mig på nerverne :)

Hvis det er det du mener, så er der en lille guide her:

http://www.petri.co.il/disable_uac_in_windows_vista.htm
Avatar billede tgv Nybegynder
16. august 2007 - 13:27 #5
Det skal lige huskes at måde 4 virker helt fint :) så behøver du ikke lege med msconfig og regedit :)
Avatar billede trold1 Nybegynder
16. august 2007 - 13:31 #6
Du kan finde kommandoprompten højreklikke på den og vælge kør som administrator, så skriver du net user administrator /active yes  bemærk mellemrummene. Så genstarter du din PC og du vil nu se en administrator konto som log on mulighed. Brug den, hvis du bliver bedt om en adgangskode, så log på med din alm konto, gå i kontrolpanel og klik på brugeradministation, her vælger du administrer en anden konto og vælger skift password. så virker det og du er fri for alt "sikkerhedsbesvær"  Der er en grund til at vista er udstyret med al det sikkerhed, men hvis du er ligeglad og har helt styr på det hele så god fornøjelse.
Avatar billede htmlkongen Novice
16. august 2007 - 13:48 #7
Hehe ja. Hvis man kan kalde at holde styr på det når jeg åbner Kontrolpanel og flytter en fil så ja :-)

Prøver lige TGV´s idé.
Avatar billede trold1 Nybegynder
16. august 2007 - 13:49 #8
net user administrator /active:yes  havde glemt et :
Avatar billede htmlkongen Novice
16. august 2007 - 13:58 #9
TGV s link virker ikke - men jeg fandt et andet som gjorde hvor der stod det samme..

Tak for hjælpen alle
Avatar billede tgv Nybegynder
16. august 2007 - 14:01 #10
Tak for pointsne, linket virker ellers fint her (og metoden, har nemlig selv brugt den) :)

Ingen årsag