Avatar billede a40kjo Nybegynder
06. juni 2001 - 12:59 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Bruge dele af andres htmlsider

Kan det lade sig gøre at udvælge en del af en anden hjemmeside, for herefter at sætte det ind i ens egen hjemmeside? Eks. stjæle dagens nyheder fra. f.eks. BT, for herefter at sætte det ind på ens egen side?
Avatar billede fastpoint Nybegynder
06. juni 2001 - 13:09 #1
ja
Avatar billede fastpoint Nybegynder
06. juni 2001 - 13:10 #2
Jeg kan
Avatar billede olebole Juniormester
06. juni 2001 - 13:10 #3
<ole>
Ja, men det er et helt andet forum, du skal henvende dig i. Her skal du ikke regne med at få hjælp til ulovligheder. Med mindre, der er én, der er point-liderlig nok til at svare dig.
Det vil jeg da sandelig ikke håbe...!
/mvh
</bole>
Avatar billede fastpoint Nybegynder
06. juni 2001 - 13:10 #4
jeg ved ikke om det er lovligt
Avatar billede dna Nybegynder
06. juni 2001 - 13:11 #5
flot fastpoint.. Men, et \"ja\" er vel svar nok på hans spørgsmål! *g*
Avatar billede fastpoint Nybegynder
06. juni 2001 - 13:12 #6
hvis jeg svarer ham hvordan man gør så bliver jeg slettet!
Avatar billede fastpoint Nybegynder
06. juni 2001 - 13:12 #7
men det er svar nok...1000 point tak:)
Avatar billede olebole Juniormester
06. juni 2001 - 13:17 #8
Det er jo stadig - efter reglerne - op til a40kjo at vurdere, om han kan bruge svaret og vil belønne det med points.
Men mon ikke han bare skulle tage sine points tilbage og fise et andet sted hen med det spørgsmål?
Avatar billede fastpoint Nybegynder
06. juni 2001 - 13:19 #9
jeg hedder som sagt fastpoint...kunne godt trænge til noget hurtige point lige nu

LOL
Avatar billede magnus_madsen Nybegynder
06. juni 2001 - 13:19 #10
<? include (\"http://www.bt.dk/deresnyhedssidesomduikkefinder.php\"); ?> :)

og nej ! ikke et svar
Avatar billede fastpoint Nybegynder
06. juni 2001 - 13:24 #11
Why...oh GOD WHY!!!
Avatar billede a40kjo Nybegynder
06. juni 2001 - 13:25 #12
Jeg kan i dette tilfælde fortælle at det drejer sig om et LOVLIGT sted, hvor man kan hente nyhederne fra: cnn.dk
De har et vindue med nyheder som man må bruge, men hvis jeg kunne få en løsning på mit problem, kan jeg tilpasse vindue ind i en tabel, iframe eller endda en alm. frame
Avatar billede olebole Juniormester
06. juni 2001 - 13:32 #13
a40kjo >> Det behøver du heller ikke fortælle noget om....det er åbenlyst, at det ikke er lovligt. Hvis det var det, kunne du jo iøvrigt bare tale med de folk, hvis nyheder du vil bringe.
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. juni 2001 - 07:46 #14
Her kan du hente Politikens løbeseddel med nyheder der vedligeholdes og opdateres derfra.
http://politiken.dk/visartikel.iasp?PageID=107

Børsen har på samme vis en \"nyhedsticker\". (jeg kan dog ikke lige finde det sted man skal melde sig på for at bruge den.

En anden mulighed der også er lovlig (men ikke altid velset) er lat linke direkte ind til fx artikler og andre sider på deres site. Netop med aviser er det dog noget man skal holde øje med, da artiklerne konstant udskiftes så dit link til \"stripperpigerne i Jylland\" måske pludselig bliver til et link til en artikel om fremstilling af feta ost.

At tage hele tekster og biller og så bruge dem på dine sider er derimod ulovligt medmindre du får udtrykkelig tilladelse i hvert enkelt tilfælde.
Copyright loven gælder. Også for sider der ikke specifikt står copyright på.

mvh JakobA
Avatar billede dennism Nybegynder
07. juni 2001 - 07:54 #15
Det er ulovligt at stjele fra andres sider...
Men du kan jo oprette din egen \"Dagens Nyheder\", og kunne så lave sådan at dine brugere også kan tilmelde sig, og få et det deres side... Men det kræver at du bruger noget andet en HTML, du kunne fx. bruge PHP eller ASP...
Skal du have noget hjælpe til dette er du velkommen! ;-)
Avatar billede olebole Juniormester
08. juni 2001 - 12:12 #16
Tjahhh...point-liderligheden er åbenbart signifikant på stedet...!!!

jakoba >> Jeg synes, det er helt fint, jeg snart skal til at overgive stafetten her i JavaScript. Jeg havde dog håbet på at gøre det på en værdig måde - og du var forblevet værdig aftager. Det her stunt, må jeg dog indrømme, jeg finder \'lidt\' ynkeligt...!
At lægge en Colt i hånden på én, der lige har udtalt, han vil slå ihjel er dybt stupidt - og kan ikke undskyldes med, at man fortalte ham \"...at det jo er forbudt at dræbe\".

Enhver idiot kan se, spørgeren er ude på noget ulovligt (og vi er flere, der advarer om det)...så kan man vel ikke ligefrem kalde dig \'den skarpeste kniv i skuffen\', når du iler til med at assistere med hjælp til ulovlighederne og derved bringer Ekspertens ry og rygte i fare. Så måtte du hellere have bedt mig om 1000 points.

I dette tilfælde har du opført dig som et grådigt skvadderhovede...!!! Du skuffer mig DYBT...!!!  :o(
Avatar billede a40kjo Nybegynder
08. juni 2001 - 12:24 #17
olebole >> Det jeg havde brug for leverede jakoba fuldt ud. Forklaring: Vi er ved at udvikle et dashboard til microsoft outlook. Vi havde brug for en lovlig kort oversigt over dagens nyheder. Dette tilbyder Poilitikken, så længe der ikke bringes nyheder fra andre nyhedsmedier. Jeg HAR talt med flere medier og HAR fået tilladelse til at bruge deres nyhedsoversigt. Men problemet var at de ikke kunne tilbyde en lille seperat side, som jeg kunne tilpasse ind i en IFRAME. Dette leverede politikken. Derfor kan jeg ikke se at jakoba skulle have gjort noget forkert.
Avatar billede olebole Juniormester
08. juni 2001 - 12:35 #18
Du skriver noget HELT andet i spørgsmålet - og god tone på stedet har til nu været at holde sig fra spørgsmål, omhandlende ulovligheder eller opfordringer hertil.
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. juni 2001 - 00:39 #19
olebole> enig forsåvidt som at det saver ikke var 1000 points værd. Uenig mht \"colt ihånden ... \" det er 100% OK at hive politikens nyheder ind på sin side på den måde. De er GLADE for den gratis reklame de får af det :) Ved at svare sent havde jeg så den \"unfair\" fordel at kunne læse a40kjo\'s uddybende kommentar og dermed svare på det han virkelig spurgte om. Mht point-liderlighed vil jeg tillade mig at henvise til \'http://www.eksperten.dk/spm/79502\' (oprettet dagen før din kommentar).

Noget helt andet er at jeg ER noget ked af at det ser ud af at jeg snart vil overhale dig point-vise og af at jeg har overhalet jumper. Mit ideal er at points skulle reflektere hvor dygtig man er indenfor emnet. Men det er jo desværre mindst lige så vigtigt hvor meget tid man har at spendere på at sidde og fange spørgsmål.

Kan vi ikke være gode venner alligevel?

mvh JakobA