Avatar billede proff Nybegynder
15. august 2007 - 12:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Office 2007 outlook sorter emails

Hej Eksperter.

Førhen brugte jeg det trofaste Outlook Express, som havde en funktion hvor man kunne sortere email via meddelelsesregler. Jeg har nu skiftet til office 2007 (windows vista) som inkludere en Outlook version.

Jeg har en TDC ADSL konto, og ved dette har man én mailbox, men op til 5 mailadresser- jeg har en, og mine søskende har en.. Bruger vi outlook til at checke email henter den samtlige emails fra mailboxen, istedet for at sortere emails til den rigtige indbakke.

Er det muligt at oprette meddelsesregler til Outlook som i det gamle express sådan den kun henter fra mailboxen hvis modtager adresse er xx, og ikke henter uanset hvad den er? Jeg synes jeg har tjekket alle muligheder, men er indtil nu forgæves..

På forhånd tak
Avatar billede pidgeot Nybegynder
15. august 2007 - 12:33 #1
Kig under dine konti. Der kan du vælge hvor mails fra hver enkelt konto skal placeres.

(Det skulle man faktisk også kunne med dens meddelelsesregler, men det virker sjovt nok ikke korrekt til fordeling pr. konto...)
Avatar billede vejmand Juniormester
15. august 2007 - 23:02 #2
Spørgsmålet har været oppe utallige gange herinde. Outlook kan åbenbart ikke sættes op til IKKE at hente fra en bestemt e-mail adresse.
Den kan, som pidgeot skriver, sættes op til at sortere dem efter de er hentet ned.

Det andet virker jo, som du også skriver, glimrende i Outlook Express.
Jeg, og mange mange andre undres såre over, hvofor det er sådan i Outlook.  :-)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
15. august 2007 - 23:26 #3
Du kan evt. oprette en email-profil for hver af jer:

http://support.microsoft.com/kb/829918/da
Avatar billede pidgeot Nybegynder
15. august 2007 - 23:26 #4
Ah - jeg misforstod tydeligvis spørgsmålet, ja. Beklager ^.^;
Avatar billede penta50 Nybegynder
16. august 2007 - 14:06 #5
thesheriff:
Har oprettet flere email-profiler, men mangler en backup-funktion , således at at man kan tage backup af alle  eller enkelte profiler. Har prøvet med exporter til fil, men der bliver profilerne ikke lagt ud igen, men ligger samlet under private mapper. Ken der du en god løsning.

Proff:  Undskyld jeg bruger din tråd !!!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
16. august 2007 - 14:25 #6
Prøv at kigge på dette trick:

http://www.whoisdeep.com/2006/03/07/backup-email-accounts-in-microsoft-outlook-2003/

Skal det være lidt mere "brugervenligt" kan du evt. bruge et program til at lave backup fx:

http://www.backupoutlook.com
Avatar billede proff Nybegynder
08. januar 2009 - 17:12 #7
lukker - skiftede email program eftersom intet kunne adskille mails'ne