Avatar billede boye_the_boss Nybegynder
10. august 2007 - 08:42 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

God backup løsnings søges.

Hej
Jeg har en MS Windows 2003 server SBS
2 hdd main på 12 GB...JA der er næsten ikke plads til at den kan trække vejret..... :-(
og data hdd på 20GB  ja der er heller ikke mere end 5 % ledig på den....

Jeg søger en god backup løsning .....tænker på tape...remote backup...eller mirror....eller  endnu bedre.....

Hold gerne i mente at jeg nok er NØDTAGET til at smide en ekstra hdd på  SNART....

Har rimelig styr på edb..............er bare helt blank på BACKUP... :-D

Faktisk så blank at jeg ikke engang ved hvor mine exchange mails filer er..tænker på de forskellige brugere´s mails...BARE så jeg kan checke hvad de fylder og sikre mig der bliver lavet backup.

SIDST..ved ikke om man feks. laver et IMAGE af disk(e) og så kun kører "data" backup.......

HJælp  :-D

pft.
Avatar billede boye_the_boss Nybegynder
10. august 2007 - 13:06 #1
ØV, jeg havede regnet med mange flere svar...:-(

Men her er lige lidt mere info...
Veritas Backup EXEC for win server ......er hvad vi har.

Så måske skal vi bare have en ny tape station...
Eller som jeg også tænker på...en extern HDD.....  kan dog ikke gennemskue fordele og ulemper.

Vil hest ikke starte forefra...ellers var jeg nok lidt lun på en mirror ting.

såååå  han man bruge en extern hdd...er det det letteste ?...og okay sikkert...
Avatar billede off-line Nybegynder
10. august 2007 - 14:05 #2
Jeg vil foreslå en ekstra HD, både til backup, og til et Image. Acronis True image.
kan klare begge dele, plus noget mere. Den koster ca. 300kr. hvis man vælger at
betale i usDollars i stedet for i Euro - dollarn står lavt i kurs for tiden.
http://eu.acronis.com/homecomputing/products/trueimage/
Avatar billede boye_the_boss Nybegynder
10. august 2007 - 15:23 #3
Tak...
Kigger lige på det link....Ser lovende ud.

Modtager gerne flere tips ;-)
Avatar billede valbyhus Nybegynder
14. august 2007 - 14:07 #4
Enig i, at Acronis True image er et rigttigt godt program, som er pengene værd.
Avatar billede off-line Nybegynder
17. august 2007 - 00:47 #5
Fik du kikket på det?
Avatar billede boye_the_boss Nybegynder
19. august 2007 - 21:10 #6
Hey
Har kigget på det, er bare hæmmet af at jeg ingen harddiskplads har.

Er MEGET lun på ideén med en HDD og et IMAGE.
Er bare ikke sikker på at den daglige backup skal på samme HDD...eller for den sags skyld anden HDD.  Men det er måske bare mig.....det i siger er brug den som bånd, smid den evt. i brandskab hvis man har en sådan...er det ikke ?
Ellers tænker jeg både bånd og HDD, men klart HDD er jo lidt lækkert.

?? Er usikker på hvor MS exchange Server ligger sine mails filer, men image er jo klart der får man backup, men i daglig backup skulle man jo helst ikke slide på et helt image.  VEL ?
Avatar billede off-line Nybegynder
19. august 2007 - 21:41 #7
Du kan jo også vælge en USB harddisk til dit image og almindelig backup.
Det er bare at tænde for strømmen, og slukke bagefter. Minimalt slid.
Du kan vælge at købe en harddisk i en box, eller købe en almindelig HD + en box.
Her er lidt om boxe (rammer)
http://www.zitech.dk/Product/SubCategory.aspx?SubCategoryID=169391&ProductCategoryID=284
Avatar billede boye_the_boss Nybegynder
22. august 2007 - 08:35 #8
Hey
Lad os bare afslutte denne, så hvis jeg får et svar er der point på vej.

Kunne dog MEGET godt tænke mig at vide HVOR jeg finder de filer som der skal laves backup af for at gemme mine MS exchange mails filer.

Har ikke valgt løsning endnu...er dog sikker på min et IMAGE med USB harddisk....
Derefter kommer der en løsning med størrer bånd eller harddisk.....ved dog ikke om det skal blive 1, 2 eller 3 hdd da jeg jo elleres kan risikere at miste alting som ligger på hdd hvis den skulle gå i itu.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. august 2007 - 11:29 #9
Jeg bruger selv gmail, så jeg ved desværre ikke, hvor MS exchange mails filer gemmes.
Hvis du vælger flere USB HD, så findes der boxe, hvor der er plads til flere HDér
i samme box, med indbygget strømforsyning. Men en sådan box koster vist omkring 1.300kr.
Avatar billede boye_the_boss Nybegynder
23. august 2007 - 16:19 #10
TAK
Avatar billede off-line Nybegynder
23. august 2007 - 16:32 #11
Selv tak:) Har du set, der er en bruger her, som også kriver om det samme?
og han har et link, som måske vil interessere dig.
http://www.eksperten.dk/spm/792951
Avatar billede boye_the_boss Nybegynder
23. august 2007 - 17:20 #12
;-)...ja måske slet ikke tosset det link :-D
Hot-Swap....til en pris der er til at betale :-D