Avatar billede mapoulsen Nybegynder
09. august 2007 - 09:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Intel Centrino M vs. Intel Core2 Duo

Hej Eksperten

Jeg er indehaver af en Fujitsu Siemens Lifebook S7020 med følgende specifikationer:

- Intel Centrino Mobile i915GM chipset med 2 GHz
- 1 GB DDR2 RAM PC533, Max. 2GB, 2 DIMM sokler
- 2MB Second-level cache
- Intel® Graphics Media Accelerator 900 128MB

Men jeg syntes den er begyndt at køre lidt langsom når jeg arbejder med grafik. Især når jeg skifter mellem lag i Adobe Fireworks.

Derfor overvejer jeg at opgradere til nyere model (S7110). Denne har Intel Core2 Duo, men stort set samme clockfrekvens.

Se specifikationer her (se under supreme):
http://vilpublic.fujitsu-siemens.com/vil/pc/vil/datenblaetter/mobile/en/ds_lifebook_s7110.pdf

Mit spørgsmål til Jer er: Får jeg en betydelig bedre bærbar hvis jeg køber den nye model eller er der kun småting der er til forskel?
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. august 2007 - 09:35 #1
Her er lidt af det forklaret

http://www.tweakup.dk/forum/read/123824/
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. august 2007 - 09:42 #2
Her kan du læse noget mere specifikt om de enkelte arkitekture. De er faktisk ret forskellige og er svære at sammenligne. Om det bliver hurtigere ved jeg ikke da jeg ikke ved om photoshop køre mulitthreading. jeg har læst at en Core2 duo under de rigtige betingelser er 4 gange hurtigere end en pentium ved samme clockfrekvens.

Du bør i øvrigt også overveje mere ram

http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Core_2
http://en.wikipedia.org/wiki/Centrino
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. august 2007 - 20:06 #3
Det er klart du har problemer med at arbejde med grafik når du har en computer med onboard gfx kort. En core2duo vil da hjælpe en del idet det er en dual core cpu, men et dedikeret gfx kort ville bestemt også pynte.
Avatar billede mapoulsen Nybegynder
11. december 2007 - 10:19 #4
Tak for Jeres svar.

Jeg fik købt mig den nye bærbar, men ja, det er ikke noget som går særlig meget hurtigere.

Næste gang må jeg investere i en stationær hvor jeg kan have et stort grafikkort i, og så må jeg sætter noget synkronisering op af en eller anden slags.