Avatar billede 9000aalborg Nybegynder
07. august 2007 - 11:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvad gør et ADSL-filter?

Hej
Er der én der kan forklare mig hvad et ADSL-filter skal bruges til?
Avatar billede alichu Nybegynder
07. august 2007 - 11:18 #1
I hvilken sammenhæng ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. august 2007 - 11:32 #2
Hvis det er skillefiltret du taler om, så er det til at fjerne den telefongenerede del at den kommunikation der køre på linien. uden skillefiltret ville der være så meget støj på linien at kommunikation er umulig
Avatar billede peet-49 Novice
07. august 2007 - 11:38 #3
Det deler adsl og telefon
Avatar billede 9000aalborg Nybegynder
07. august 2007 - 11:39 #4
Det er fordi jeg har købt en "Philips Voip841" og under tilslutningen i manualen står at der skal bruges et ADSL-filter hvis man har en ADSL-forbindelse.....ellers kan man vist ikke bruge telefonen?
Avatar billede 9000aalborg Nybegynder
07. august 2007 - 11:44 #5
Problemet ligge i at jeg har en ADSL-forbindelse med telefoni hos CyberCity. Jeg har så skiftet ZyXEL routeren ud med en trådløs fra LInksys, men på den nye router findes ingen telefonudgange, men det behøver heller ikke være noget problem ifølge manualen til telefonen. Men har lige læst på at telefoni hos CyberCity altid skal gå gennem routeren....jeg er mega forvirret!
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. august 2007 - 12:01 #6
Du bør kontakte CyberCity's support og spørge dem, det er lidt svært når man ikke kender de enkelte enheder i detaljer, især på telefonisiden