Avatar billede loechte Nybegynder
06. august 2007 - 20:12 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Vista

Jeg har indtil flere problemer jeg håber at kunne få hjælp med!

Jeg har for tre måneder købt en pc med Windows vista - home premium 64 bit.

Nu oplever jeg store problemer!!

Jeg kan ikke få min media player til at starte. Jeg kan ikke slette programmet eller installere det igen... hvad skal der dog gøres??

Jeg kan heller ikke få flash player til at virke hvilket resulterer i at nettet ikke kommer til at fungerer optimalt. Jeg har læst tidligere svar men kan ikke få skidtet til at virke...

Er det nogen der sidder med lidt gode tricks?

Jeg har nemlig ikke mulighed for at kontakte Microsoft da det skal gøres inden for 90 dage... Alternativet er 495 kr. + moms pr. problem...?!

På forhånd tak!!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. august 2007 - 20:30 #1
Havde jeg vist, at du skulle til at købe en ny computer, ville jeg fraråde dig at købe en med Vista.

En mulig løsning, som jeg mener er en seriøs løsning, er at købe en Windows XP Home Edition, og fjerne Vista permenent fra computeren.

Jeg ved dog ikke om 64 bit arkitekturen kan give problemer i Windows XP.

Den billigst Windows XP Home Edition licens jeg kunne finde på edbpriser.dk:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=157667

Ellers en søgning på Windows XP med Microsoft som producent, og sorteret efter pris:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?Sort=Price&Gallery=false&Page=1&ID=179&Parent=6&Lastdays=&Soegeord=windows+xp&Producent=360&Line=&Model=&Accessory=&AccessoryTo=&Review=&Max=&Rating=0&Type=&Value=&Bundle=&Equal4=&Equal190=&Equal215=&x=35&y=13
Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. august 2007 - 20:33 #2
PS:
Jeg kan ikke se om det er en dansk udgave, eller en engelsk udgave..

At betale 495 + moms er fuldstændigt hul i hovedet.. for du vil garanteret løbe ind i flere dumme fejl.. og det koster..

Så heller et engangsbeløb til en XP licens..
Avatar billede loechte Nybegynder
06. august 2007 - 20:41 #3
Jeg vil godt betro dig, at jeg hvis jeg kunne vælge om, heller aldrig ville vælge en vista udgave i dag.

Har netop bestilt nye maskiner til firmabrug - alle med XP.

Men nu har jeg jo dette konkrete problemer - findes der ingen løsninger?
Avatar billede loechte Nybegynder
06. august 2007 - 20:42 #4
Der blev vist set lidt for meget tv samtidigt... Men sagens kerne - kan problemerne afhjælpes uden jeg må købe nyt windows?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. august 2007 - 20:46 #5
Hvis du har mulighed for det, prøv at geninstallere, oveni.. Det kan være at det fikser problemerne..

Ellers prøv at lave en geninstallation via en recovery DVD, som du enten har fået med, eller selv skal brænde ud.. det skulle gerne stå i manualen..
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2007 - 20:57 #6
Jeg har for 3 mdr. siden købt en Acer bærbar med Vista præinstalleret - jeg vil vedgå at det som Acer havde installeret ganske enkelt var ubrugeligt, så jeg slettede hele disken og lavede en frisk installation UK version og jeg mener faktisk at Vista er bedre end sit rygte, jeg har ikke oplevet de problemer du nævner, men det skal anføres at jeg kører med 32 bit
Avatar billede loechte Nybegynder
06. august 2007 - 23:59 #7
Det må blive løsningen med en re-installation. Det er simpelthen under alt kritik at microsoft udsender software der er så mangelfuld. En ting er mine problemer, men kritikken er jo sønderlemmende!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. august 2007 - 00:29 #8
Microsoft kan sådan set være ligeglade.. de tjener mange million om året, hvis ikke milliarder..

Men sådan er det bare..
Avatar billede corleonedk Nybegynder
08. august 2007 - 22:35 #9
Prøv med en repair via din Vista dvd,og se om det retter den op.Ellers er der nok ikke andet for end en re-installation.Vista har mange problemmer på 64 siden desværre,men vi må håbe det bliver bedre..De har netop udgivet 2 opdateringer til vista,som skulle løse en del problemmer.

KB 938979 - Vista Performance og Reliability Pack
• forbedret ydelse når der vendes tilbage til skrivebordet fra Photo og Windows Energy screensaver.
• løst et problem hvor enkelte sikre web sider, der anvender avanceret sikkerheds teknologier, ikke vises i IEE i Vista.
• løst et problem hvor delt printer ikke installers hvis den er forbundet til XP Windows Server 2003 system og user access control er slået fra i Vista.
• løst et problem hvor skabte AVI filer i Vista ikke virker.
•forbedret ydelse i beregning af resterende tid når store filer kopieres eller flyttes.
• forbedret ydelse når login skærmen frembringes efter Hibernate.
• løst et problem hvor synkronisering af offline filer til en server standser.
• løst et kompatibilitets problem med RAW images fra Canon EOS 1D/1DS Digital SLR Camera som kan lede til tabt data. Dette drejer sig kun om RAW images fra disse to modeller.
• løst et problem hvor computeren kan miste dens default gateway adresse, efter at den vågner fra sleep tilstand.
• forbedret ydelse når der forestages kopiering eller flytning et helt drev indeholdende meget data.
•forbedret ydelse af Vistas Memory Manager i bestemte burger scenearier.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=24ead3a0-77f6-4196-8a3f-78c1470ac18e

• forbedret driftsikkerhed og kompatibilitet af Vista, ved anvendelse af nyere grafik kort I specifikke scenearier og konfigurationer.
• forbedret driftsikkerhed når der arbejdes med ekstern skærm på bærbar.
• forøget kompatibilitet af mange video drivers.
• forbedret visuel fremtræden af spil med høj grafik intensitet.
• forbedret kvalitet af playback for HD-DVD og Blue-Ray diske på store skærme.
• forbedring af Internet Explorer når flere toolbars installers I Vista.
• forbedret driftsikkerhed af netværks konfigurationer i Vista.
• forbedret driftsikkerhed af Windows Kalenderen i Vista.
• forbedret driftsikkerhed af systemer der er opgraderet fra XP til Vista.
• forbedret kompatibilitet med mange printer drivers..
• forbedret driftsikkerhed og ydelse af Vista, når computeren går i sleep tilstand og vågner op fra sleep tilstand.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=5b7f1544-fef3-4c80-af1a-8b732dcb2756

Begge link er til 64 versionen..Skal hentes manuelt.
Avatar billede loechte Nybegynder
09. august 2007 - 00:14 #10
Jeg forsøger at opdatere min udgave først med updates og derefter med cd. Tak for de mange gode råd!

Det med pointene er lidt svært.. Der er jo mange gode råd, men corleonedk hvis du smider et svar, så klikker jeg pointene ind på din konto.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
09. august 2007 - 14:38 #11
Kommer her og held og lykke