Avatar billede bluefish Praktikant
03. august 2007 - 12:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ibm lenovo r60, t61, x61

Hej
Jeg har 4 bærbare IBM eller rettere Lenovo maskiner som jeg er igang med at reinstallere.
På min Lenonvo R60 har jeg 2 driver jeg ikke kan finde på deres hjemmeside http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/quickPath.do?sitestyle=lenovo&quickPathEntry=9461-DXG&operatingSystem=Windows%20XP den ene er en SM-buscontroller og den anden siger bare at det er en ukendt enhed (tror det er en modem driver). Har også brugt deres System Update 3.01 tool men den giver ikke noget resultat. Har ringet til IBM, men de vil ikke hjælpe da det ikke er deres preload der ligger på. (Er deres support bare blevet dårligere?). De siger man kan finde driverne på deres hjemmeside!!!

Lenovo T61 kommer med preloaded Vista. Det duer bare ikke i den virksomhed jeg installere det for da de har nogle programmer som ikke er kompatible. Så derfor har jeg installeret XP på. Her mangler der så en driver til Biometric Coprocessor (fingertryksaflæser) samt igen det berømte modem som på R60 + et PCI device. Igen har jeg været møllen igennem med deres hjemmeside + systemupdate 3.01 samt telefonsupport som fralagde sig at give et hint om hvilke 2 driver jeg manglede.

Jeg vil lige slutte med at sige at jeg har installeret hundrevis af maskiner, så det er ikke fordi jeg er grøn.

Jeg bruger ellers altid HP/Compaq det kan være jeg skal overtale dem til at skifte, da kvaliteten af hjælp fra IBM eller rettere Lenovo er kraftigt dalende
Avatar billede strych9 Praktikant
03. august 2007 - 20:26 #1
smbus vil være tilfredsstillet hvis du installerer maskinens chipset driver.

Angående den anden enhed, så vær opmærksom på at UAA hotfix skal installeres før lyddriveren: http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?sitestyle=lenovo&lndocid=MIGR-65456

Hvis det ikke har noget med det at gør så dobbeltklik på enheden i device manager og gå til fanebladet detaljer. Her står et vendor og et device id. Det kan du slå op på pcidatabase.com, og så kan du se hvad enheden reelt er.
Det sidste der er faktisk et uvurderligt tip til når du skal installere de næste par hundrede maskiner. ;)

HP/Compaq giver, ligesom IBM, ikke software support. De har heller ikke nogen forpligtelse til det.
Avatar billede strych9 Praktikant
03. august 2007 - 20:44 #2
modemet fixet iøvrigt også at UAA hotfix + lyddriver.
Avatar billede bluefish Praktikant
05. august 2007 - 15:24 #3
Blev løst et par timer efter, så jeg har ikke brugt dit svar, men tak fordi du svarede, jeg smider nogle point.
Jeg giver dog stadigvæk Lenovo "fingeren" :-). De holder ikke en meter.
Bedste support er klart HP og de slår også Dell.
Avatar billede henninga Novice
27. marts 2010 - 16:58 #4
Ja det blev vi andre jo ikke meget klogere af. Ærgerligt at bluefish ikke skriver hvordan han fandt en løsning.