Avatar billede meinertt Nybegynder
02. august 2007 - 20:49 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af router fra eksternt netværk

Jeg vil gerne vide hvordan jeg kan tilgå min routers opsætning fra WAN siden, helst via http.

Routeren er en Zyxel P-2602HW-D1A fra FullRate.

Kræver det offentlig IP?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. august 2007 - 21:04 #1
Du skal først sætte din router op til det.

Det gøres i Advanced -> Remote MGMT samt evt. din firewall.

Du bruger blot din tildelte ip fra Fullrate, når du skal logge på
Avatar billede meinertt Nybegynder
02. august 2007 - 21:23 #2
Har fortiden både stofa og fullrate. Så har prøvet at have en compter på hver net og så tilgå zyxel routeren fra computeren på stofanet.
Har prøvet at eksperimenter med det du nævner - thesheriff - men uden held...har også prøvet at google en vejledning, men uden held.

Kunne godt bruge en mere detaljeret vejledning til opsætningen!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. august 2007 - 21:50 #3
Prøv at læse manualen kapitel 21:

http://emak.dk/P2602HWD1A.pdf
Avatar billede meinertt Nybegynder
03. august 2007 - 21:27 #4
Har fået adgang til routeren fra et eksternt netværk, ved at slå firewallen fra....vil prøve at lege lidt med firewallen, den skal jo næsten være slået til ellers er den jo ikke meget værd!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. august 2007 - 08:57 #5
Du skal lave en regel i din firewall, der åbner tcp-port 513

Altså Security -> Firewall -> Fanebladet Rules -> Packet direction -> WAN to LAN -> Add

Nede i Service vælger du RLOGIN(TCP:513) og Add. Fjern øvrige services med Remove og vælg Apply og Apply igen.

Så skulle du kunne logge dig ind på din router fra en hvilken som helst ip-adresse.

Men en god ide ville være, at sætte en ip-begrænsning i samme regel fx med din Stofanet ip
Avatar billede meinertt Nybegynder
14. august 2007 - 11:23 #6
thesheriff: smider du et svar!

og undskyld svartiden....ferie :-)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
14. august 2007 - 11:39 #7
Sådan er det jo på denne tid af året :)
Avatar billede meinertt Nybegynder
14. august 2007 - 14:07 #8
Lige en sidste bemærkning...for at jeg kunne få det til at virke skulle reglen oprettes som WAN to WAN!!!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
14. august 2007 - 14:18 #9
Tak for point :)

Det skyldes måske, at du har valgt wan som Access status i Remote MGNT.
Avatar billede meinertt Nybegynder
14. august 2007 - 14:41 #10
Har valgt både Wan og Lan
Avatar billede thesheriff Nybegynder
14. august 2007 - 14:51 #11
Tja skal ikke kunne sige hvorfor. Har selv haft en WAN -> LAN regel, der virkede udmærket.

Men det vigtigste er, at du har hul igennem :)
Avatar billede meinertt Nybegynder
14. august 2007 - 14:56 #12
Nemlig!