Avatar billede Slettet bruger
01. august 2007 - 23:16 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Kan kun åbme i et faneblad i Firefox 2.0.0.4

I rediger er Firefox indstilleet til at advare mig mod at åbne flere faneblade, og Firefox står også til at nye sider skal åbnes i et nyt faneblad.

Alligevel kan jeg kun åbne i et faneblad. det har været anderledes tidligere.
Hvis jeg går i filer og åbner et tomt faneblad der, kommer advarslen.

Kan det ændres så jeg igen kan åbne flere faneblade ?
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2007 - 23:57 #1
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. august 2007 - 07:53 #2
Prøv at hente nyeste version af FF 2.0.0.6:

http://www.mozilla-europe.org/da/products/firefox/
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2007 - 08:37 #3
Det prøvede jeg. Men jeg må have gjort noget forkert, da der stadig står 2.0.0.4
Skal den anden afinstalleres først
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. august 2007 - 08:41 #4
Nej det plejer ikke at være nødvendigt.

Men måske din FF er beskadiget, så prøv at afinstallere 2.0.0.4 først og så installere 2.0.0.6
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2007 - 09:54 #5
Det gør ingen forskel.Jeg har nu 2.0.0.6  FF nu er på engelsk. Jeg har FF på openSUSE og installerede
fra YaST. Måske jeg skal lægge mit spørgsmål der nu ?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. august 2007 - 10:00 #6
Prøv at skrive flg. i adressebjælken: about:config

Scroll ned til du finder flg.: browser.tabs.maxOpenBeforeWarn

Sæt den til fx 15 og genstart FF
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2007 - 20:18 #7
den stod til 15 i forvejen. Da jeg ændrede den med rediger til fx 15 blev værdien 0 brugerdefineret.

Det gjorde desværre ingen forskel. Har nu en nyere udgave af FF og har fået lavet den den til dansk igen.  Det andet synes meget mystisk

Ved ikke hvorfor det irriterer så meget
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2007 - 20:20 #8
Kan kun få 2 faneblade frem ved at gå i filer og åbne et tomt faneblad
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. august 2007 - 20:27 #9
Nu lige for at være helt præcis, så skrev du vel 15 og ikke fx 15?
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2007 - 20:42 #10
Uha det var desværre et godt spørgsmål. Hvor dum har man lov til at være.  For jeg skrev fx 15, men som jeg skrev, stod den til det i forvejen. Har prøvet en gang til. Men ingen ændringer
Når du skriver fx 15 og den står til 15 i forvejen skal jeg så prøvee at ændre den til en anden værdi
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2007 - 20:45 #11
Hvis jeg bruger tilbagepilen husker den siderne godt nok. De er bare ikke åbnet i et nyt faneblad
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. august 2007 - 20:50 #12
Hmm prøv at hente og installere denne udvidelse til FF:

https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/1122

Den kan hjælpe dig til indstille dine faneblade.

Måske den kan rette fejlen/indstillingen.
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2007 - 21:01 #13
Jeg blev så glad da jeg havde installeret Tab Mix Plus. Da advarede FF mig om at lukke 2 faneblade, men efter genstart af FF er det stadig kun muligt at åbne et. Efter installation kom der et spørgsmål om jeg ville aktivere et eller andet hvad jeg svarede ja til. Nu er der også kommet lidt farve på den ene faneblad
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. august 2007 - 21:12 #14
Tja så må jeg give fortabt - desværre...

Det eneste jeg kan foreslå dig nu, er at afprøve forskellige indstillinger i Tab Mix Plus (der er mange) og ellers afinstallere FF fuldstændig efterfulgt af en ny installation.
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2007 - 21:21 #15
Som du sikker har forstået har jeg ikke fattet alt hvad der er foregået. Jeg har dog lært en masse idag og fået en nyere version af FF. Da jeg prøvede i Yast vaaar det ikke muligt at slette alt.

Sidste spørgsmål: Hvordan laver jeg en fuldstændig afinstallation.

Ellers tak for en rigtig god indsats. Dejligt at folk der ved noget, vil dele det med andre
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. august 2007 - 21:23 #16
Jamen selv tak - jeg er her jo for at hjælpe :)

Du kan finde en vejledning til en "om'er" her:

http://mozilladanmark.dk/wiki/Firefox/Ren_geninstallation
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2007 - 21:24 #17
Og alligevel. Skal Tab Mix plus stå til læg alle vinduer til et ?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. august 2007 - 21:32 #18
Hvor finder du den indstilling i Tab Mix Plus?

Men generelt, så bare prøv dig frem og se hvad der sker ved hver ændring du eksperimenterer med.
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2007 - 21:39 #19
Jeg gider ikke afinstallere eller prøve mig frem.  Efter lidt ændringer i tab mix plus virker det.-) Endnu en gang Tusind tak for din hjælp.

Ved ikke præcist hvad jeg ændrede i præferencer, mun nu virker det.
F.eks ændrede jeg noget med bogmærker.Utroligt men sandt.

Håber du smider et svar.

Et fint program du havde der i baghånden. Hav en god aften
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2007 - 21:46 #20
Jeg glemte at sige at den indstilling finder jeg i faneblad-sammenlægning

Fantastisk når det virker, efter at næsten alt andet er opgivet. Jeg kan se jeg har meget at lære.

Nu venter jeg kun på en svar så jeg i den mindste kan give de sølle 30 point til dig
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. august 2007 - 21:49 #21
Det var dejligt at høre du fik løst det :)
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2007 - 21:53 #22
Jeg vil have lov til at sige, at det ikke var mig, der fik det løst. Det havde jeg aldrig fundet ud af seelv uden din hjælp
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. august 2007 - 21:54 #23
Det er det vi er her for :)

Og tak for point