Avatar billede mn9274 Nybegynder
01. august 2007 - 15:24 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Reinstall 2003 SBS - flytning af lokale user profiles..

Hej..

Jeg har en 2003 SBS server kørt op med AD. Installationen skrænter på flere punkter og planlægger derfor en geninstallation.

Når den nye server er installeret var min plan at oprette de enkelte brugere igen, men de enkelte computer accounts vil jo så fortsat mangle og jeg kan vel derfor ikke længere logge på. Hvordan for jeg smartest de gamle manskiner logget på domænet igen og samtidigt bevare deres gamle lokale bruger profiler?
(På den friske inst. køres domænes op med samme navn som tidligere)

Der er kun en server i miljøet og jeg har derfor ikke mulighed for at migrere brugerne over på en midlertidig server - hvilket vel var det smarteste?
Avatar billede strych9 Praktikant
03. august 2007 - 20:11 #1
> På den friske inst. køres domænes op med samme navn som tidligere

- Don't do it!!

Der er kun een måde at geninstallere SBS på, og den er meget manuel.

Angående klienterne, så er der en quick and dirty metode som jeg selv benytter når jeg er relativt sikker på at brugerne ikke bytter computere, men blot sidder ved den samme konstant.

Start med at resette det LOKALE admin password på dem alle så du ved hvad det er.
Brug evt. ExMerge til at lave PST filer af brugernes mailboxe.
Geninstaller serveren og sæt det nye domæne op.
På klienterne: Åbn windows explorer og slå view af skjulte filer og foldere til.
højreklik denne computer, vælg egenskaber og gå til avanceret. Under brugerprofiler klik på indstillinger. Vælg så at kopiere brugerprofilen og som destination vælger du documents and settings\default user folderen. - Hvis der er fejl om at du ikke kan få lov at kopiere profilen skal du genstarte maskinen og prøve igen. Ignorer advarslen om at default user vil blive overskrevet.
Højreklik denne computer, og vælg egenskaber. Gå til computernavn, og kør computer name wizard. Meld maskinen ind i det nye domæne. I wizard kan du også melde brugeren ind i den lokale admin gruppe, hvis det er den måde der køres på i nuværende setup.
Lad brugeren logge på. De vil nu have det samme skrivebord som før, og der vil generelt være meget få problemer. En undtagelse er dog Outlook. Der skal oprettes en ny Outlook profil for hver enkelt bruger.

Beskidt og manuel eller ej. Dette er den mest effektive metode... Tro mig, jeg har prøvet det før. =)

MS har også laver USMT (user state migration tool), men det er ikke værd at røre ved med mindre du har mere end 15-20 workstations at migrere. Siden det er en SBS, så tror jeg faktisk ikke at du har.
Avatar billede marky_dk Nybegynder
07. august 2007 - 23:40 #2
Du kan evt se på http://www.sbsmigration.com. Der kan du købe dig til dokumentation som gør dig istand til at migrer dig du af mange problemer.

Men som tidligere svaret i denne sag. Har du under 20 brugere er det måske lige lidt nok til at gi sig i kast med det project.

MVH
Thomas
Avatar billede mn9274 Nybegynder
10. august 2007 - 09:59 #3
Tak for hjælpen. Projektet er dog p.t. sat lidt i bero, men jeg har fordelt point imellem jer.