Avatar billede kumpel2000 Nybegynder
31. juli 2007 - 00:03 Der er 6 kommentarer

Blog ping

Hej

Jeg har lavet min egen blog og det virker fint. Jeg har siddet og kigget lidt på hvordan man laver den ping funktion som flere blogbots understøtter. Spørgsmålet er så, om man bare skal lave et link til blogbottens ping url, som man kalder når siden opdateres med et nyt indlæg eller hvordan gøres det bedst ?
Avatar billede w13 Novice
31. juli 2007 - 04:20 #1
Ping-funktion? Forklar lige, hvordan den skal fungere.
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. juli 2007 - 08:39 #2
Jeg vil anbefale dig at kikke på www.autopinger.com. her kan du dels poste din egen url or pinge, du kan få lavet en "plug-in" til din blog så di kan bruge autro ping herfra og hvis du kikker på autopingers URL når du pinger fra den, vil du kunne se en masse om hvordan det foregår.

Auto pinger vil også give dig en liste over blogtjenester der kan pinges
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. juli 2007 - 08:41 #3
Jeg gør selv det at jeg hver gang jeg har lavet et nyt indlæg, pinger den direkte url til dette indlæg. således at blogtjenesterne hver gang pinges med en ny url
Avatar billede kumpel2000 Nybegynder
31. juli 2007 - 12:27 #4
Bufferzone kan du ikke vise mig hvordan du har lavet det ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. juli 2007 - 12:33 #5
Det er desværre ikke mig der har lave auoping, jeg er kun bruger. Prøv at kontakt dem hvis du ikke kan gennemskue URL'ens opbygning. Jeg tror ikke den er umulig at lave reverse ingeneering på
Avatar billede kumpel2000 Nybegynder
31. juli 2007 - 13:01 #6
Nå ok, jeg troede du havde lavet noget selv. Jeg ville helst lave det selv, så jeg ikke skal til at bruge andre sider.