Avatar billede bajerfar Nybegynder
30. juli 2007 - 12:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

[Object object] toString() virker ikke!

Hej Eksperter

Jeg har brug for at åbne en URL, som hentes ind fra en XML. Når jeg forsøger at anvende URL'en, kan URL'en ikke åbnes. Stien er korrekt. når jeg trace'er værdien, udskrives værdien som [Object object]. jeg har forsøgt at konverterer værdien til en string, men uden held. Værdien udskrives konsekvent som [Object object].

jeg har forsøgt:

minXmlValue.toString()
toString(minXmlValue)
Avatar billede docks Nybegynder
30. juli 2007 - 13:53 #1
ehm...prøver du at lave hele din XML object om til string?

Hvordan ser din XML ud?
Avatar billede bajerfar Nybegynder
30. juli 2007 - 14:15 #2
Egentlig forsøgte jeg at lave denne:

testVar = toString(XMLContent.firstChild.firstChild.firstChild.nodeValue);

- men det duede ikke. Flash blev ved med at returnere [Object object]. Jeg har i stedet lavet en work-around, så spørgsmålet er faktisk ikke aktuelt længere. Fandt dog ikke ud af hvorfor ..

Men tak anyway :-)
Avatar billede docks Nybegynder
30. juli 2007 - 14:46 #3
tror vist også det heder:

testVar = XMLContent.firstChild.firstChild.firstChild.nodeValue.toString();

eller

testVar = XMLContent.firstChild.firstChild.firstChild.nodeValue;
testVar = testVar.toString();

eller

testVar = XMLContent.firstChild.firstChild.firstChild.nodeValue + "";
Avatar billede bajerfar Nybegynder
30. juli 2007 - 15:04 #4
ok .. jeg har et andet spørgsmål, som læner sig lidt op af denne problematik. Måske kan du hjælpe:

Jeg loader nogle SWF'er ind i dynamisk tildelt _levels:
swf_listener.loadClip(swf_queue[c].source, swf_queue[c].level);

Findes der en måde at tilgå disse SWF i sin respektive _level dynamisk? Dvs uden på forhånd at vide, hvilken level SWF ligger i? Lidt á la (dene virker dog ikke):

for(var i:Number = 0; i < (xml_nodes_amount); i++){
    min_level[i] =  = ("_level" + i)
}
min_level[1].mit_mc.play();

Håber du forstår mit lidt kinglede spørgsmål ..
Avatar billede docks Nybegynder
30. juli 2007 - 15:37 #5
nej du kan ikke vide i hvilken level en bestemt er loaded ind i. Det skal man selv holde styr på via array el.

der er fejl i ovenstående kode:

for(var i:Number = 0; i < xml_nodes_amount; i++){
    min_level[i] = ("_level" + i)
}
this[min_level[1]].mit_mc.play();

det burde virke...
Avatar billede bajerfar Nybegynder
30. juli 2007 - 15:47 #6
ja, så fejlen efter jeg havde submitted indlægget:-)

Jeg prøvede:
this[min_level[1]].mit_mc.play();

- men den returnerer undefined ..?!
trace(this[min_level[1]])
Avatar billede bajerfar Nybegynder
30. juli 2007 - 15:48 #7
.. mens trace(min_level[1]) returerer _level1
Avatar billede bajerfar Nybegynder
30. juli 2007 - 16:02 #8
hm .. min_level[1] kan tilgås med _level0[min_level[1]] og _root[min_level[1]]. Ved ikke lige hvorfor this[min_level[1]] ikke virker. Det er jo nok noget med strukturen i min Flash. Anyway _level0[min_level[1]] virker!

Takker mangegange for hjælpen. nu kan jeg komme videre med projektet :-)

Læg et svar, så sender jeg nogle points.
Avatar billede docks Nybegynder
30. juli 2007 - 16:19 #9
bare luk den...jeg kom jo ikke med definitiv hjælp...bare guide...spar dine point til der virkelig er brug for dem :)
Avatar billede bajerfar Nybegynder
30. juli 2007 - 16:43 #10
jamen, jeg takker og lukker :-)