Avatar billede oz_crew Nybegynder
29. juli 2007 - 12:46 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Parabolsignal til TO modtagere?

Jeg står og skal dele et parobol signal til to modtagere.
Er der nogen der ved om man bare kan gøre det med et hvilket som helst Twin LNB og om dette kan bruges til to nokia 9802s mediamaster?
Eller findes der andre løsninger, så man kan dele parobolsignaler så man uafhængigt af den anden bruger kan bruge signalet (altså så man kan se to forskellige kanaler på de to modtagere osv.)

På forhånd tak!
Avatar billede peet-49 Novice
29. juli 2007 - 12:48 #1
Du kan bruge en dualhead universal, eller 2 singlehoveder universal.
Avatar billede peet-49 Novice
29. juli 2007 - 12:50 #2
Med 2 single skal du bruge en montageskinne.
Avatar billede oz_crew Nybegynder
29. juli 2007 - 13:01 #3
vil helst gerne undgå at bruge flere lnb-hoveder. hvad er en dualhead universal?
Avatar billede oz_crew Nybegynder
29. juli 2007 - 13:15 #4
og hvor kan sådan en anskaffes?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
30. juli 2007 - 02:29 #5
Et LNB hoved kan fås med, i hvertfald op til 4 udtag. D.v.s det er et ganske almindelig LNB hoved med 4 adskilte viklinger inden i, og et udtag fra hver vikling. Et sådant hoved fylder ikke meget mere end et alm. 1-udtags hoved.

Da en satelitmodtager sender en spænding og frekvens ud til LNB hovedet for derefter at modtage signalet tilbage, kan der ikke splittes ud til flere satmodtagere. Derfor skal du bruge et LNB hoved med flere separate viklinger/udtag.

Der findes nogle få satmodtagere med flere tunere indbygget, således at man kan se et program mens man optager et andet. Alternativt kan tuner 2 signalet sendes videre til fjernsyn/modtager nr. 2. Jeg mener dog at kunne huske at disse specielle modtagere med 2 tunere, stadig skal have 2 kabler ud til parabolen.

Jeg købte mit LNB hoved hos Expert til omkring 700 kr. Det var en Triax med 4 udtag (bruger endnu kun 2 via Canal Digital). Det er måske dyrt, men signalstyrken blev faktisk øget en del p.g.a god/dyr kvalitet, så jeg har ikke fortrudt købet. Jeg havde inden da problemer med signalet i f.eks kraftigt regnvejr med en 65 cm parabol (tro det eller ej, det kan regne kraftigt her i Danmark ;-) ).
Avatar billede peet-49 Novice
30. juli 2007 - 09:07 #6
Der SKAL et kabel til hver tuner, da vertical og horizontal kører på forskellig spænding
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. august 2007 - 19:22 #7
oz_crew: Lidt respons?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
16. september 2007 - 22:32 #8
Avatar billede peet-49 Novice
05. november 2007 - 09:23 #9
Lidt feedback???
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. november 2007 - 13:58 #10
???
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
30. november 2007 - 23:00 #11
Respons!
Avatar billede peet-49 Novice
06. december 2007 - 15:10 #12
Her sker ikke rigtig noget, sommerferien var meget længe.