Avatar billede speedpete Nybegynder
27. juli 2007 - 14:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Styr på UpdateParameters

Min ObjectDataSource kalder følgende parametre når den opdaterer:

Hallo, KontoArtID, KontoArtNavn, gammel_KontoArtID, gammel_KontoArtNavn, gammel_KontoID.

Dene eneste paramter, som jeg aktivt har sat (se nedenstående) er "Hallo". Resten bliver automatisk indsat iom jeg har selected dem tidligere. Hvordan styrer jeg suverænt UpdateParameterne?

<asp:ObjectDataSource
        ID="ObjectDataSource1"
        runat="server"
        SelectMethod="GetKontoRecords"
        TypeName="Konti_BLL"
        ConflictDetection="CompareAllValues"
        OldValuesParameterFormatString="gammel_{0}"
        UpdateMethod="UpdateKontoRecord"
        <UpdateParameters>
            <asp:Parameter Name="Hallo" Type="Int32" />
        </UpdateParameters>
    </asp:ObjectDataSource>
Avatar billede kalp Novice
27. juli 2007 - 14:33 #1
altså styrer de ID'er der skal indsættes?

Det gør du ved, at lave dine ID'er om til GUID's
Det betyder du fra programmeringslaget kan oprette en unik guid og indsætte den, som ID i de forskellige tabeller.

Du er garanteret et unikt ID så det er ganske effektivt.

du laver id'et sådan her.. (i databasen hedder Guid "UniqueIdentifier"

Guid myUniqueId = Guid.NewGuid;
Avatar billede kalp Novice
27. juli 2007 - 14:34 #2
sorry.. sådan
Guid guid = Guid.NewGuid();
Avatar billede speedpete Nybegynder
27. juli 2007 - 14:50 #3
Næ, jeg mener mere: Hvis nu jeg kun vil sende parameteren "Hallo" som jeg selv har angivet, og ikke de andre parametre?
Avatar billede kalp Novice
27. juli 2007 - 14:53 #4
man behøver ikke sende parametre med, som har "autoincrement" eller udfylder sig selv
eller tillader NULL værdier.

så det du mener?

eller mener du

<asp:Parameter Name="+ Request["parameternavn"].ToString() +" Type="Int32" />
Avatar billede speedpete Nybegynder
27. juli 2007 - 15:06 #5
Nej jeg mener, at jeg ikke kan gennemskue, hvordan man styrer antallet af updateparametre.

Jeg fylder mit GridView via DataSourcen med disse værdier: KontoArtID, KontoArtNavn, KontoID. Og så bruger DataSourcen automatisk KontoArtID, KontoArtNavn, gammel_KontoArtID, gammel_KontoArtNavn, gammel_KontoID i sin Update-metode.
Men jeg har ikke brug for at opdatere KontoArtNavn, kun KontoArtID. Så hvordan får jeg DataSourcen til at lade være med at inkludere parameteren KontoArtNavn?
Avatar billede speedpete Nybegynder
30. juli 2007 - 08:38 #6
Ok, så tror jeg jeg fattede det:

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms178366.aspx

DataSourcen generer update-statementen ud fra, hvad jeg Bind'er i mine EditTemplates?
Avatar billede kalp Novice
30. juli 2007 - 10:04 #7
Jeg skal være ærlig og sige jeg ikke rigtig har arbejdet med den så for at kunne svare ville det kræve jeg satte et projekt op.

Jeg troede, som du kan se på mine forrige indlæg, at du mente noget helt andet:)
Avatar billede speedpete Nybegynder
30. juli 2007 - 10:35 #8
Jo :-) det kunnne jeg forstå. Jeg skrev ovenstående som reference for mig selv, hvis jeg nu skulle glemme det igen. Hvis du vil have pointsne (jeg bruger dem ikke til noget), så smid et svar?
Avatar billede kalp Novice
30. juli 2007 - 10:40 #9
speedpete >> nej tak fik ikke svaret:P men læg et svar og tag dem selv da du jo lukker spørgsmålet så folk ved der er svar på dette spørgsmål:)
Avatar billede speedpete Nybegynder
30. juli 2007 - 11:26 #10
jamen ok så
Avatar billede speedpete Nybegynder
30. juli 2007 - 11:26 #11
.