Avatar billede grisling1978 Nybegynder
26. juli 2007 - 16:45 Der er 3 kommentarer

Kan ikke få trådløst netvækr til at holde forbindelsen

Hej,

Jeg har trådløst netværk som volder nogle (læs: mange) problemer...

Når min pc benytter det interne netkort, kan den med det samme finde mit netværk, men med så ringe signalstyrke, at det er til grin. Afstand fra router til pc er under 10 m.
Netværket er sat op med standard-modem fra Webspeed, og router fra Linksys. Vi har tidligere skiftet router men uden at få bedre signal....

Nu har jeg skiftet netkortet i pc´en ud til et med ekstern antenne ( D-link). Men nu kan jeg ikke få det til at holde forbindelsen. Vælger jeg D-link´s software bliver jeg smidt af nettet hele tiden...
Hvis jeg vælger at benytte Windows til at konfikurere netværket kan jeg den ikke finde netværksadresse...

Dvs. med d-link´s software smider den mig af nettet hele tiden blot for at finde forbindelsen igen med det samme. Og med Windows kan jeg ganske simpelt ikke finde mit eget netværk. Naboernes netværk finder den med lethed.

Giver 60 points for løsningen. Er ved at smide pc´en ud af vinduet :o)
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2007 - 21:25 #1
Kører dine naboer og dig på samme kanal prøv at skifte kanal
Avatar billede grisling1978 Nybegynder
27. juli 2007 - 13:02 #2
Hej qude.

Vi kører ikke umiddelbart på samme kanal, og mit netværk har også virket fint (bare med ringe / til tider intet signal) mens jeg benyttede pc´ens interne netværkskort.
Avatar billede grisling1978 Nybegynder
11. september 2007 - 14:24 #3
Slet ingen der har en løsning???
Hjæææællllppppp....