Avatar billede chrthegreat Nybegynder
25. juli 2007 - 20:31 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

Måling af CPU hastighed

Hejsa, jeg har købt en computer der har duo core 2ghz med en aller anden fancy ny teknologi. Noget Santa Rosa eller sådan noget. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor mange mhz jeg har i alt. Hvordan kan jeg måle dette? Findes der noget software der kan dette?

- Christian
Avatar billede fedora Nybegynder
25. juli 2007 - 21:18 #1
Du har da selv skrevet hvor mange mhz den er. 2GHz = 2000MHz :D
Avatar billede kogt Nybegynder
25. juli 2007 - 21:25 #2
du har lige praecis 2000Mhz hvis du siger det er en 2Ghz og saa er der dem som siger du har 2*2000Mhz fordi det er en dual core eller er det?? det ved jeg ikke...

ellers kan du oxo bruge CPU-Z

dokumentation
http://www.cpuid.com/cpuz.php

programmet
http://www.softpedia.com/progDownload/CpuZ-Download-6980.html
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
25. juli 2007 - 21:26 #3
jeps,helt enig fedora, en duo core 2ghz har da........... 2ghz
ellers h.klik på "denne computer" --> egenskaber der står det også
eller er det noget andet du mener ?
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. juli 2007 - 21:45 #4
Det står ikke nødvendigvis i denne computer, det er en CPU med Intel speedstep teknologi, altså drosler den ned når der ikke er brug for alle kræfter, den hastighed der står i denne computer > egenskaber er den aktuelle CPU hastighed og vil derfor som regel vise noget mindre end CPU´ens max hastighed. CPU-Z er klart det bedste at bruge, dog rapportere det ikke CPU voltages korrekt. Et andet godt program, der kan fortælle dig om alt dit hardware er everest

http://www.majorgeeks.com/downloadget.php?id=4181&file=10&evp=0da1e17dee7b6e8a3cc13fc5b7062019
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
25. juli 2007 - 22:10 #5
@ drgonzo everest er jo ikke freeware mere, prøv SIW istedetfor: http://www.gtopala.com/
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
25. juli 2007 - 22:25 #6
hmm ok. jeg var nemlig inde på www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest hvor der stod min cpu var analyseret til 4,95 ghz.
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. juli 2007 - 22:28 #7
everest home edition er da i allerhøjeste grad free-ware, det er bare at hente og installere
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. juli 2007 - 22:30 #8
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
25. juli 2007 - 22:33 #9
http://www.mesterjakel.dk/req.jpg <- et billede af hvad der stod
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
25. juli 2007 - 22:38 #10
everest home edition er afskaffet for længe siden
har ikke eksisteret siden 5 december 2005

check producentens hjemmeside
http://www.lavalys.com/news.php?article=31&selcat=PR&lang=en
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. juli 2007 - 22:42 #11
derfor kan du stadig hente den sidste version der blev lavet, ganske gratis, og den finder fint de nyeste CPU mm.. Så det er ganske legit, anbefaler det ofte herinde til folk der skal vide hvilken hardware de har, det er der mange herinde der gør
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
25. juli 2007 - 22:43 #12
ja ja, men jeg var bare nysgerrig efter at vide hvor kræftig min processor er..
Avatar billede kogt Nybegynder
25. juli 2007 - 22:53 #13
http://www.tomshardware.com/2006/04/24/dual_core_intel_processors_for_low/page19.html

her er en test af forskellige cpu'er stillet op mod hinanden... den naevnte CPU koerer godt nok 2.16Ghz men saa kan du danne dig et billede om hvor din CPU ligger...!!? maaske??
Avatar billede kogt Nybegynder
25. juli 2007 - 23:02 #14
http://www23.tomshardware.com/cpu_2007.html?modelx=33&model1=940&model2=883&chart=434

her er en ganske smart CPU charts rigtig fed faktisk

bare vaelg din cpu og en test og tryk go...

jeg gaar ud fra din er en dual core E2160 eller deromkring... jeg ved det ikke...??
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
25. juli 2007 - 23:04 #15
duo core T7300  hedder min..
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. juli 2007 - 23:04 #16
Kogt - den du linker til, er de mindste og mest økonomiske CPU, de kommer slet ikke i nærheden af en 2.0 på Santa Rosa. Det er en Pentium Dual-core T2600, de er en billig CPU i forhold til spørgers 2.0..

http://www23.tomshardware.com/cpu_mobile.html?model1=703&model2=704&chart=259 mobile CPU chart, ikke med de nyeste, men med sidste generation og de ligger rimeligt tæt på..

Det korte af det lange er, at din CPU er på 2000mhz, faktisk har en 2 stk 2000mhz CPU, men Intel speedstep som er en strømbesparende teknologi drosler din CPU ned når der ikke er brug for alle kræfter, så det er sjældent den yder de 2000mhz
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. juli 2007 - 23:07 #17
E2160 er en CPU til stationær computere, spørger har Santa Rosa platform, som er bærbar. T7100, T7300 osv osv
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
25. juli 2007 - 23:10 #18
så var det derfor jeg ikke kunne finde min på den side., men kan heller ikke finde den på din drgonzo..
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. juli 2007 - 23:33 #19
Som jeg skrev

http://www23.tomshardware.com/cpu_mobile.html?model1=703&model2=704&chart=259 mobile CPU chart, ikke med de nyeste, men med sidste generation og de ligger rimeligt tæt på..

T7200, T7400 er med, men de nye Santa Rosa CPU er ikke med, men ligger tæt på ;)
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
25. juli 2007 - 23:36 #20
ja så det godt da jeg nær læste. Sorry ;)
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. juli 2007 - 00:30 #22
http://laptopworld.dk/index.php?id=400 anmeldelse af en bærbar med CPU magen til din, kan give dig en ide om CPU ydelsen

http://laptopworld.dk/ en virkelig god laptop side, bla med et forum hvor du kan stille spm til nogen virkelige laptop hajer
Avatar billede kogt Nybegynder
26. juli 2007 - 17:50 #23
naah men jeg tror du har alt hvad du skal bruge... jeg kan hvertfald ikke komme med mere info

jeg laegger et svar hvis der skulle falde point af til mig :) hygge
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
26. juli 2007 - 23:31 #24
ja, jeg siger tak til alle. hvis i lige gider svarer så sørger jeg for point!

- Christian
Avatar billede drgonzo Praktikant
27. juli 2007 - 00:57 #25
Har du hvad du skulle bruge? Ellers, spørg endelig :)
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
27. juli 2007 - 20:38 #26
jeg er tilfreds. tak for hjælpen.