Avatar billede henrik_40 Nybegynder
24. juli 2007 - 12:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hente data fra Gridfelt i Code behind-filen

Hej Hvordan henter jeg data fra et gridfelt ind i min codebehind-fil?

Her er gridfeltet fra aspx-filen
  <asp:GridView ID="test" runat="server"> </asp:GridView>

Jeg vil gerne hente data ind i min cs-fil, som ser sådan ud:

    String email = "test@testesen.dk";

        g_ContactsTableAdapter contactsAdapter = new g_ContactsTableAdapter();
        test.DataSource = contactsAdapter.GetID_Account_Data(email);
        test.DataBind();

hvordan gør jeg det?
/henrik
Avatar billede neoman Novice
24. juli 2007 - 12:46 #1
beskriv  mere specifikt hvad du vil.

Du kan  tage data direkte fra din dataset table, udenom gridviewet, eller fiske dem ud af en row i gridviewet. Hvordan det gøres afhænger af om data ligger i en almindelig celle, eller om du bruger templatefields.
Avatar billede henrik_40 Nybegynder
24. juli 2007 - 13:12 #2
ID og Account skal jeg bruge til at undersøge medlemstype. I praksis skal jeg bruge begge variabler i forskellige sammenhænge. Derfor var det jeg tænkte at jeg kunne hente data ind fra en Gridview  og gøre den usynlig.

i codebehind:

    String accountNumber =0;
        String email = "hartig@shareholders.dk";

        g_ContactsTableAdapter contactsAdapter = new g_ContactsTableAdapter();
        test.DataSource = contactsAdapter.GetID_Account_Data(email);
        test.DataBind();

Kunne udskrive / bruge AccountNumber

    Page.Response.Write("AccountNumber: ");
        Page.Response.Write(accountNumber);

Håber det skabte klarhed
Avatar billede henrik_40 Nybegynder
24. juli 2007 - 13:13 #3
Jeg har flere gange lavet en repeater hvor jeg skriver data ud, men det du'r ikke i denne sammenhæng..
Avatar billede neoman Novice
24. juli 2007 - 14:56 #4
Det er en smule henad  at gå over åen efter vand:) Nedenstående funktion henter tabellen en gang og gemmer den in i session, og leverer tabellen til den kaldende kode.
Den næste sub viser hvordan du kan loope igennem en datatable, kigge på væriderne i en række, samt finde en bestemt række.

    Protected Function GetHelpCategories(ByVal GroupId As Integer) As trsHelpCategoriesDataTable
        If Not IsNothing(Session("HelpCategories")) Then
            Return CType(Session("HelpCategories"), trsHelpCategoriesDataTable)
        Else
            Dim adapter1 As New trsHelpCategoriesTableAdapter
            Dim Categories As New trsHelpCategoriesDataTable
            adapter1.Fill(Categories)
            Session("HelpCategories") = Categories
            Return Categories
        End If
    End Function

    Protected Sub GetData(ByVal GroupID As Integer)
        Dim Categories As trsHelpCategoriesDataTable = GetHelpCategories(GroupID)
        Dim Category As trsHelpCategoriesRow
        Dim CategoryName As String
        Dim CategoryID As Integer

        ' loop over alle rækkerne
        For Each Category In Categories
            CategoryName = Category.CategoryName
            CategoryID = Category.CategoryID

        Next

        'find en bestemt række - den for categoryID=3
        Category = Categories.FindByCategoryID(3)
        CategoryName = Category.CategoryName
        CategoryID = Category.CategoryID ' og denne er jo 3
    End Sub
Avatar billede henrik_40 Nybegynder
01. november 2007 - 00:31 #5
Hej Neoman. Undskyld responstiden. Tak for hjælpen. Læg et svar
Avatar billede henrik_40 Nybegynder
09. november 2007 - 10:05 #6
neoman --> Jeg nupper pointene selv, selvom jeg gerne have givet dig dem. Vil nødigt have ubesvarede tråde liggende ;)