Avatar billede cybles Nybegynder
24. juli 2007 - 12:30 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

AD uden netværk?

Jeg er i gang med at lave en test installation, den applikation jeg er ved at installere kræver at AD er installeret.

Kan man godt installere en AD uden at være på netværket? Jeg har forsøgt at køre dcpromo fra promten men jeg får en fejl :

The TCP/IP networking must be properly configured in order to proceed.

Denne fejl får jeg også selvom jeg har sat en fast IP adresse på maskinen.

Nogen der har en workaround? Mangler altså at vide hvordan man sætter AD op på en 2003 server som IKKE er tilsluttet et netværk.
Avatar billede leif Seniormester
24. juli 2007 - 13:18 #1
Dvs. som en Standalone maskine uden nået form for netværkskabel sat til ?
Avatar billede cybles Nybegynder
24. juli 2007 - 13:20 #2
Ja....
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2007 - 15:07 #3
Instaler Microsoft Loopback adapter.

Control Panel
Add Hardware
Yes, I have alredy connected the hardware
Next
Add a new hardware device
Next
Install the hardware that I manually select from a list (Advanced)
Next
Network adapters
Next
Microsoft - Microsoft Loopback adapter
Next

:-)
Avatar billede strych9 Praktikant
25. juli 2007 - 19:23 #4
Eller lav din test installation i VMWare...
Avatar billede venturer Nybegynder
25. juli 2007 - 19:32 #5
Eller brug Virtual PC fra Microsoft ;)  (*poke* @ strych9)
http://www.microsoft.com/windows/downloads/virtualpc/default.mspx

Hvis du har hardwaren til en maskine, kan det dog let løses som tpo skriver.
Hvis du vælger VMWare eller VPC skal du til at installere Serveren 2003 fra bunden.
Avatar billede strych9 Praktikant
25. juli 2007 - 19:47 #6
lol @ *poke* ;)

Han behøver ikke at installere fra bunden. VMWare Converter (gratis) konverterer en fysisk maskine til virtuel, og det virker fremragende. =)  Men selvfølgelig er det nemmest over netværk, så problemerne går i ring....
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2007 - 20:43 #7
Det var da nogle underlige kommentarer:
- "Eller lav din test installation i VMWare..."
- "Eller brug Virtual PC fra Microsoft ;)  (*poke* @ strych9)". Her var der dog et link.

loa @ puke!
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2007 - 20:45 #8
Lol @ puke!
Avatar billede strych9 Praktikant
25. juli 2007 - 20:46 #9
Tjah, det kan se underligt ud, men til historien hører at Venturer og jeg kender hinanden privat. Tænk ikke for meget over det. =)
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2007 - 20:53 #10
OK
men kan "cybles" bruge det til noget?
:-)
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2007 - 11:05 #11
>cybles
Kunne du bruge min kommentar?

:-)
Avatar billede cybles Nybegynder
09. april 2008 - 12:43 #12
Jeg løste det ved at hooke op på et netværk med en AD.