Avatar billede fun22 Nybegynder
22. juli 2007 - 23:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Global funktion..

Hej

Jeg gemmer brugerens ID i min database, til de forskellige ting..

Kan man ikke lave en funktion som virker på alle siderne, som så kan kaldes med

eks.
GetUser(ID) som så retunerede Bent hvis det brugernavn var forbundet med det id..

Jeg bruger asp.net 2.0 indbygget bruger styring, og VB.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juli 2007 - 23:48 #1
En class med en shared method var en mulighed.

Du kunne også bruge en almindelig method og så lade kalde instantiere et objekt af klassen.
Avatar billede fun22 Nybegynder
22. juli 2007 - 23:53 #2
Øhh... Ja sikkert ?? Jeg må ærlig indrømme at jeg ikke er så skarp til det endnu.. Kan du uddybe det lidt nærmere??
Avatar billede kalp Novice
22. juli 2007 - 23:59 #3
benytter du en masterpage til dine sider?
for så kan du lave det i page load på den... alle siderne arver fra den.
Avatar billede fun22 Nybegynder
23. juli 2007 - 00:06 #4
Ja jeg benytter masterpages.. Men tager det ikke resourcer fra de sider, hvor jeg ikke skal bruge brugeren??
Avatar billede kalp Novice
23. juli 2007 - 00:12 #5
næh..

så må du gøre så der f.eks skal stå en bestemt parameter i url'en før den afvikler koden:-)
Avatar billede fun22 Nybegynder
23. juli 2007 - 00:14 #6
okay.. Hvordan laver jeg så funktionen?? Hvordan får jeg hentet brugernavnet ud fra den database, hvor asp.net gemmer brugeroplysningerne?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juli 2007 - 02:01 #7
Kan du ikke bruge Membership.GetUser til det ?
Avatar billede fun22 Nybegynder
23. juli 2007 - 10:35 #8
Jo det kan jeg nok.. Men hvordan får jeg den vendt? Så jeg kan bruge noget ala:

Membership.GetUser WHERE id = 3

Ved godt det ikke kan lade sig gøre, men sådan for forklaringens skyld..
Avatar billede fun22 Nybegynder
24. juli 2007 - 11:28 #9
Jeg har kigget på http://quickstarts.asp.net/QuickStartv20/aspnet/doc/profile/default.aspx

Og fået koden til at virke..
Jeg sidder så og pusler lidt med:
ProfileManager.FindProfilesByUserName(ProfileAuthenticationOption.Authenticated, "Bruger1")

Men kan ikke helt se hvordan jeg får fat i brugernavnet, med id'et, i stedte for brugernavnet..
Avatar billede fun22 Nybegynder
12. juni 2010 - 21:40 #10
Lukker..