Avatar billede cathallo Nybegynder
21. juli 2007 - 21:14 Der er 6 kommentarer

Er der visuel forskel på HDMI kabler

Jeg har netop fået en 42" fladskærm med HDMI indgang, og vil derfor købe en DVD afspiller med HDMI udgang, den er fundet LG 298, da det er samme mærke som skærmen. Men der følger ikke HDMI kabel med. Jeg skal bruge et på max 1.5 meter.

Det billigste hdmi kabel jeg har fundet koster 100kr. inkl. forsendelse.

Men de fås i meget højere prisklasser. Men har også fundet et LG til 300 og et Monster kabel til 305 med 3 dobbelt skærm. Er der en visuel forskel på et til 300 eller et til 100?

Selv om signalet er digitalt, kan der jo stadigvæk komme støj på kablet som vil forringe kvaliteten, men jeg har ingen anelse om hvor meget det drejer sig om.

Håber der er nogle der kan hjælpe med at opklare mit problem.
Avatar billede kenp Novice
21. juli 2007 - 22:28 #1
Jeg har haft 2 forskellige hdmi kabler. og der var tydelig forskel på de 1½ meter jeg skulle bruge.. det var et billigt til 100,- og et dyrt til 400,- men det er meget en smagssag.
Avatar billede cathallo Nybegynder
21. juli 2007 - 22:50 #2
Ved du hvad mærket på det dyre kabel er?
Avatar billede kenp Novice
21. juli 2007 - 22:58 #3
mit er supra købt fra av-connection.dk
Avatar billede kenp Novice
21. juli 2007 - 22:59 #4
Avatar billede z4nd3r Nybegynder
25. august 2007 - 14:07 #5
Det vil kun være til at se forskel på kvaliteten for det trænede øje, og det kan kun betale sig hvis man ellers har det rigtige udstyr... Tit så er det også pga. isoloring og hvilken belægning der er i på stikkene!

Det billige vil være udemærket til almindeligt brug.
Avatar billede stefanandersen Nybegynder
26. august 2007 - 20:31 #6
jeg syntes at du skal købe den dyreste, hvorfor sparer hvis du lige har købt en stor fladskærm og en ny dvd?? :p
For det vil jo være lidt surt, hvis du får et dårligt kabel så du ikke kan udnytter HD fuldt ud :)