Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
21. juli 2007 - 14:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

User-Right i Vista

Alt det der User-Right lort i Vista!!!
Kan man ikke slå det fra, så man bare ALTID har ALT adgang til alle sine mapper og filer på SIN EGEN computer!!!

Selv, når jeg slår Super-Administratoren til, og logger ind som denne, er jeg STADIG begrænset!!!

F.eks. er der flere mapper og filer, der ikke længere benyttes, som jeg ikke kan få lov at slette!
Har prøvet omkring en milion trick og programmer fundet via Google til at løse dette, men intet held.

Jeg kan heller ikke få lov til at gå ind i min "Default User", og selv bestmme, hvordan min "Default User" skal se ud!!!

Og, min XCopy nægter nu at kopier halvdelen af mine mapper og filer med besked om enten "Delingsovertrædelse" eller "Adgang nægtet" - blot for en kopieringsopgave!!!
Ikke engang RoboCopy løser dette!!!

Jeg er SÅ TRÆT af Windows Vista!!!
Enten kommer der en løsning, så jeg selv kan fuld kontrol og adgang til ALT i min EGEN computer, ellers er det tilbage til XP, indtil jeg har fået Linux lært, for det her pis gider jeg snart ikke mere!!!

Puuuh - rart at få luft, men ærlig talt: Hvordan får man complete and utter access til ALT - en enhver tid?!?

På forhånd tak,

Pistolprinsen
Avatar billede leif Seniormester
21. juli 2007 - 14:14 #1
Du har slået UAC fra ?

http://www.ghostcom.dk/windows-vista-tweaks-3/ (Tip nr. 2)
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
21. juli 2007 - 15:10 #2
UAC var det første jeg slå fra, da jeg fik computeren for 4 uger siden, men alle de nævnte restriktioner, plus nogle flere, kommer alligevel?!?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
21. juli 2007 - 18:49 #3
Angående de folders skal du nok ind og tage ejerskab af dem.

Højreklik folder og gå i properties,gå til security-advanced og klik ownership.Klik edit og skriv administrator password hvis du bliver bedt om det.Klik nu det navn du ønsker skal tage ejerskab af folderen,samt tjek box for evt undermapper osv ok klik OK..Nu skulle du så have fuld kontrol over denne mappe..
Avatar billede ejlertzen Nybegynder
24. juli 2007 - 12:12 #4
Det er faktisk meget let.
Du skal bare slå brugerkontrol og forældrekontrol fra.
Du kan finde det i kontrolpanel/brugerkonti.
Så bliver du ikke spurgt hele om du vil det ene eller det andet.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
25. august 2007 - 20:25 #5
Ja, intet brugbart er kommet ud af de få svar - jeg er stadig stærkt begrænset i at gå ind i nogle af mine mapper, eller endda få lov til at slette dem!

Tænk, at folk i alt almindelighed blot accepterer, at der er områder/mapper på sin harddisk, der tager plads op, hvor man ikke har adgang eller ikke kan komme til at slette :-(