Avatar billede idiotbarn Nybegynder
18. juli 2007 - 02:20 Der er 1 løsning

Hvilken fil forespørger aspx (flash)

Hej

Jeg vil gerne lave en aspx side, som skal ligge imellem flash og nogen filer, således at hvis flash forespørger fx files.aspx?m=Movie1.swf så får flash retuneret filen, mens hvis man skriver adressen i browseren, får man ikke adgang.

Filen skal hovedsageligt bruges til billeder og musik, således billeder og musik kan beskyttes. Jeg har dog ikke kunnet finde en måde der virker skudsikker nok.

Den eneste måde jeg har kunnet finde, at se om det er flash der forespørger, er via Http_Useragent og Http_x_flashversion
Useragent giver blot "Shockwave flash", men kan jeg være sikker på den altid hedder det (også på mac, og i fremtiden?)

Er det muligt at få retuneret filnavnet på den fil der henter aspx filen? Så jeg får retuneret flashfil.swf? Jeg har kun kunnet finde informationer omkring selve aspx siden. Hvis der findes en løsning der ikke er til at snyde sig til, med fx user-agent switch o.lign, ville det være perfekt.

Hvordan sikre jeg mig at det er flash der har sendt forespørgelsen?

Mvh
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
25. juli 2007 - 22:41 #1
Lukker