Avatar billede fbll Nybegynder
17. juli 2007 - 11:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Excel/ændring af værdier på x-akse til "rigtige" værdier

Jeg vil gerne have f.eks. værdierne 5000, 50000 og 400000 vist på x-aksen i en Excel tabel. Problemet er ikke som sådan at få det vist, men at jeg i princippet lige så godt kan skrive x, y og z, da Excel ikke tager hensyn til forskellen mellem værdierne på x-aksen (f.eks. er der noget længere mellem 50000 og 400000 end der er mellem 5000 og 50000, og jeg vil gerne se hvordan grafen "opfører" sig med dette længere mellemrum).

Er der nogen der ved om man kan det i Excel (og hvordan :o)? Pft.
Avatar billede aidan Nybegynder
17. juli 2007 - 16:43 #1
Jeg har en engelsk version af Excel, så jeg kender ikke de danske navne for de forskellige diagrammer. Hvis du bruger en "X Y scatter" diagram (den 5. i listen) enten med eller uden linje, vises de rigtige afstand på x-aksen. Hvis du har meget små og meget stor værdier blandt sammen, kan du kun finde ude af værdierne ved at lade musen hvile over den relevant punkt.
Avatar billede be_nice Juniormester
17. juli 2007 - 20:21 #2
Hej fbll,

Har du forsøgt at benytte diagramtypen "liggende søjler" i stedet?

Jeg tror måske at det kunne være løsningen for dig, hvis du ønsker at vise en vandret "korrekt" afstand mellem dine 3 eksempler.

Håber at dette bringer dig nærmere en "løsning" på opgaven.

Mvh.
Be_Nice
"Hver for sig kan vi alle en smule - men sammen kan vi det hele :o)"
Avatar billede fbll Nybegynder
18. juli 2007 - 08:50 #3
Hej Aidan og be nice. TAK for Jeres kommentarer - det med x y scatter virkede!!! /fbll
Avatar billede aidan Nybegynder
18. juli 2007 - 11:40 #4
Hej fbll
Jeg kan se at du er meget ny på Eksperten. Velkommen til! Se http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar for at se hvordan du lukker spørgsmålet og fordele points. ;-)