Avatar billede dinnz0 Nybegynder
13. juli 2007 - 22:10 Der er 7 kommentarer

Problemer midt i formatering af windows

Den seneste periode har min computer været langsom, derfor har jeg valgt at formatere den!
Jeg har formateret en del gange, så jeg BURDE vide hvordan det skulle gøres!
Jeg kommer ind til et blå felt, alt køre godt den er ved at være færdig og den skal nu til at genstarte for at køre resten af instalationen færdig. Men efter restarten går min skærm bar ei sort og en kommer ikke videre der fra?

Hvad skal ændres, nogle gode ideér?
På forhånd tak!
Avatar billede kalp Novice
13. juli 2007 - 22:39 #1
Den er vel ikke sort hele tiden?
ville nok sikre mig, at CD er sat til at være 1 i boot order..
når du så har installeret windows og den vil genstarte skal du bare huske lige hurtigt at ændre det tilbage til hd.
og så kan installationen ellers bare fortsætte.
Avatar billede dinnz0 Nybegynder
13. juli 2007 - 22:42 #2
Hvid du trykker "del" når windows starter op kommer du ind i det "blå billed"
Vælger derefter Advanced:
First boodevice: CDROM
Second Boot Device: Hard Disk
Third Boot Device: Hard Disk

Så det vil sige jeg bare skal ændre den øverste til Hard Disk når den er igang med genstarten?
Avatar billede off-line Nybegynder
13. juli 2007 - 22:48 #3
Det er uklart hvordan du bærer dig ad. Er det en alm. formatering følger der da
ikke en installation efter. Er det under install. du formaterer?
Ellers prøv, i stedet for at trykke på enter for at formatere, at trykke på "R"
så du kommer ind i konsollen, og så formater den der med format C:
Du er vel sikker på, der ikke sidder lidt snavs eller en fedtfinger på CDén.
Ellers vask den med opvaskemiddel og skyld grundigt efter.
Avatar billede off-line Nybegynder
13. juli 2007 - 22:52 #4
Du skal ikke gå ind under avanceret, men under boot. first CD rom Secund floppy,
hvis du har en, Third Harddisk (specifiseret)
Avatar billede dinnz0 Nybegynder
13. juli 2007 - 22:53 #5
Det virkede nu at skifte CDrom ud med Hard disk : )
Synes ellers jeg havde prøvet men åbentbart ikke!
Avatar billede off-line Nybegynder
13. juli 2007 - 23:02 #6
Godt nok:)
Avatar billede off-line Nybegynder
18. juli 2007 - 15:54 #7
Husk at lukke dit spørgsmål.