Avatar billede perronen Nybegynder
13. juli 2007 - 11:32 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

WORD og vektor filer

Jeg skal ha lavet brevpapir som ligger en som en skabelon i et worddokument. Og jeg skal derfor indsætte logo og andet grafik.
Det må ikke være jpg eller png olign da jeg vil ha filerne ind som vektorgrafik

Derfor mit spørgsmål
Hvordan integrerer man en vektor fil (eventuelt eps fra illustrator) ind i et worddokument og kan man overhovedet det?

Jeg har prøvet den gængse med at indsætte billede  og derefter fra fil. Det virker ikke.
13. juli 2007 - 11:38 #1
Du har fundet svaret - det kan du ikke!
Avatar billede perronen Nybegynder
13. juli 2007 - 11:54 #2
kan man overhovedet ikke bruge vektorgrafik til word. Eller svarer du nej til illustrator eps filer?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
13. juli 2007 - 12:27 #3
Du kan godt importere f.eks Corel Draw "vector", men det bliver konverteret til et bitmap billede. Dog i lidt pænere udgave, end hvis du indsætter et billede.
Avatar billede hcma Novice
13. juli 2007 - 12:33 #4
du kan IKKE arbejde med vektorgrafik i word.
du er nødt til at tilpasse din grafik i Illustrator, gemme som bitmap og så indsætte i word
Avatar billede perronen Nybegynder
13. juli 2007 - 13:07 #5
Jeg har fundet ud af det... exporterede en metafil fra illustrator.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
13. juli 2007 - 13:09 #6
Jeg har lige en kamel jeg må sluge.

Hvis du laver dit brevpapir i Corel Draw og indsætter det som billede, kan du rent faktisk godt editere i dette på samme måde som man editerer i wmf filer.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
13. juli 2007 - 13:10 #7
Tja, det må være det samme, peronnen ;-)
Avatar billede perronen Nybegynder
13. juli 2007 - 13:13 #8
det bliver bare ikke til en bitmap fil i dette tilfælde
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
13. juli 2007 - 13:18 #9
heller ikke med Corel. Den reagerer i hvert fald som en metafil. Corel Draw har også mulighed for eksport som metafil. Resultatet bliver dog det samme.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
13. juli 2007 - 13:22 #10
Og så understøtter Word direkte import af Corel Draw filer. Prøv selv, jeg er sikker på at Adobe Ill. kan eksportere til .cdr formatet.

I andre kan, hvis I har lyst, prøve med denne: http://www.racingcar.dk/eksperten/cdr/cdr.cdr
Avatar billede perronen Nybegynder
13. juli 2007 - 13:25 #11
yes... det var bare fordi du skrev tidligere at det blev konverteret...

send mig et svar så sender jeg fluks pointene
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
13. juli 2007 - 13:33 #12
Det kommer her. Behold evt. nogle, da du selv fandt en egnet løsning.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
13. juli 2007 - 14:04 #13
Takker.