Avatar billede jonaskjaerdk Nybegynder
12. juli 2007 - 17:08 Der er 15 kommentarer

Problemer med vista 64 og trådløst netværk

Hej alle.

Jeg har lige investeret i Vista 64, men har store problemer med at få det trådløse netværk til at virke. Håber nogen kan hjælpe.

Jeg har købt en Belkin G+MIMO Wireless USB Adapter(F5D9050yy). På deres site har jeg hentet en driver fra Raling (se. http://www.belkin.com/uk/support/article/?lid=enu&pid=F5D9050uk&aid=7169&scid=283)

Efter installationen kan jeg godt se nogle trådløse netværk, men de kommer og forsvinde med jævne mellemrum. Jeg kan ikke logge på nogle af netværkene, da vista fortæller mig, at der er opstået en ukendt fejl.

Er det en indstilling i vista, der er forkert eller er driveren/adapteren forkert?

ER der nogen der kan hjælpe mig

tak for hjælpen!

Mange hilsner
Jonas
Avatar billede corleonedk Nybegynder
12. juli 2007 - 19:35 #1
Hvis jeg havde en magisk løsning på vista 64 og trådløse netværk,ville jeg blive en rig mand.Ikke ment som noget mod dig jonas,men der er bare så mange folk der har problemmer med netop det.Vi må håbe at Microsofts opdatering som skulle komme her midt i måneden,vil løse netop det problem.For du er en blandt mange der simpelthen ikke kan få det til at virke i 64..Af en eller anden grund vil 64 ikke arbejde sammen med driverne til det.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
12. juli 2007 - 20:21 #2
Du kan prøve en lille ting,som har virket for nogle folk..Åben en command prompt i kør med Ctrl+Shift+enter så den har admin rettigheder.Hvis du ikke lige kan få den til det så find commandprompt i menuen og højreklik for kør som admin..I prompten skriv dette..

netsh int tcp set global autotuninglevel=disable

Hvis det ikke virker og du ellers har opdate driver og routers firmware,så kan du bare sætte autotuning tilbage til normal igen.Skriv det samme men normal til sidst..Det ikke den magiske løsning men det har virket for nogle trådløse problemmer..
Avatar billede corleonedk Nybegynder
12. juli 2007 - 20:23 #3
I kør mente jeg skriv..cmd og så Ctrl+Shift+Enter..
Avatar billede jonaskjaerdk Nybegynder
13. juli 2007 - 09:23 #4
Hejcorleonedk

Tak for input. Jeg prøver....

Mange hilsner
Jonas
Avatar billede corleonedk Nybegynder
13. juli 2007 - 16:27 #5
Ja det som sagt ikke sikkert det virker for dig,men krydser fingre..
Avatar billede jonaskjaerdk Nybegynder
16. juli 2007 - 17:24 #6
Hej Corleonedk.

Satans ;-) Det virkede ikke. vista bliver ved med at sige, at der er opstået en ukendt fejl. Andre forslag?

En anden ting, hvis der kommer en update til vista, hvordan installerer jeg den så, hvis ikke jeg er på nettet? Jeg har endnu ikke set et sted, hvor man kan hente vistaopdateringer løst og feks. lægge dem ned på en usb-pen.

Mange hilsner
Jonas
Avatar billede wraithbone Nybegynder
17. juli 2007 - 13:07 #7
Bliver driverne installeret som de skal? x64 installer KUN signerede drivere, og belkin er meget langsom til at levere dem :P
Avatar billede jonaskjaerdk Nybegynder
17. juli 2007 - 14:37 #8
wraithbone: I enhedshåndteringen står der at driveren fungerer korrekt og jeg har laddet mig fortælle at det betyder at selve driveren fungerer fint og at det derfor er et andet problem... Men jeg er ikke sikker!?
Avatar billede wraithbone Nybegynder
17. juli 2007 - 15:02 #9
Jeg vil tro du har ret. har du mulighed for at skifte til windows applikationen ? jeg oplever tit at enten den medfølgende app ikke virker eller win app. så jeg skifter normalt imellem dem for at se hvad der virker bedst med det pågældende netkort.
Avatar billede jonaskjaerdk Nybegynder
17. juli 2007 - 19:17 #10
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener? Jeg har prøvet at lade Vista forsøge at finde en driver uden held. Hvis du tænker på, om jeg har et alternativ til windows til at styre forbindelsen? Så har jeg aldrig installeret den medfølgende cd. Kun fundet driveren på nettet. Jeg ved ikke om det svarer på dit spørgsmål?
Avatar billede juleulven Nybegynder
17. juli 2007 - 22:14 #11
jeg har 5 ting du kan prøve.
1. fjern eventuel sikkerhed på det trådløse (altså kryteringer mv) da visse drivere ikke kan kommunikere/autorisere sig imod visse former for kryptering WPA-PSk/WPA-PSK2 2. opdater driverne (hvad jeg lige læste havde du forsøgt dette)lidt i forlængelse af pkt.1
3. administrere netforbidnelse, højreklik det trådløse, sørg for du ikke har 802.1x autorisering aktiveret
4. fjern belkin driveren, genstart din windows, lad windows selv finde driverne, forsøg igen
5. køb anden hardware

og min personlige holdning er, at trådløst er noget forbandet l... pga de 4 første punkter. Desværre er mange ting i drivere, krypteringsstandarder mv ikke HELT standard... Jeg har personligt kæmpet HÅRDE kampe imellem f.eks IBM & Zyxel ...
Avatar billede wraithbone Nybegynder
18. juli 2007 - 09:23 #12
Vil næsten give ham ret.. belkin er ikke gode til 64bit drivere.

Anyway... belkin giver altid mulihed for at windows styrer de trådløse netværk, eller at de SELV har lavet et program der følger med driverne der ligger nede i hjørnet af din process linje.

Som sagt er men erfaring at hvis det ene ikke virker, så virker den anden.

Btw. generelt råd, når du kan lide at køre med de nyeste ting (fx. x64 vista ;)så sørg for at købe hardware der er mest udbredt, som fx. intel / linksys eller hvem der nu leder markedet mest. Ellers bliver det ofte svært at finde drivere. Det er desværre prisen for at prøve alt tidligt i forhold til resten.
Avatar billede jonaskjaerdk Nybegynder
18. juli 2007 - 13:46 #13
Hej alle.

Jeg har bugget under! Jeg er gået tilbage til XP og venter på SP1 til Vista, som forhåbentlig afhjælper nogle af disse problemer. Jeg kunne ikke undvære nettet (netbank, mail osv...)

Tak for indsatsen allesammen.!

Mange hilsner
Jonas
Avatar billede juleulven Nybegynder
18. juli 2007 - 16:01 #14
husk på dit problem har ikke noget med microsoft at gøre. Det er jo trods alt Belkin der er nogle hoveder og ikke kan lave ordentlige drivere/software til deres trådløse gøjl...

men det hjælper dig jo ikke så meget så jeg kan godt forstå du er driblet tilbage til XP ... GL
Avatar billede wraithbone Nybegynder
19. juli 2007 - 08:36 #15
Jahh det er sgu lidt ærgeligt. jeg kører selv vista x64... desværre er ALT op til gode drivere, så det gælder desværre lidt om at have mainstream hardware... :S Dog kør den sgu lækkert.

Og juleulven har helt ret :)