Avatar billede soerens Nybegynder
11. juli 2007 - 10:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Find alle eksterne links på site

Er der nogen der kender til et lille gratis program, som kan scanne et helt site og give mig en liste eller rapport over samtlige links til eksterne sites?
Avatar billede tue_skaarup Nybegynder
11. juli 2007 - 14:08 #1
Det bedste gratis program jeg har fundet er Xenu's Link Sleuth.

Jeg tror du vil finde det meget anvendeligt.

Link: http://home.snafu.de/tilman/xenulink.html
Avatar billede soerens Nybegynder
11. juli 2007 - 14:41 #2
Jeg kender godt Xenu's link checker.

Men hvordan får jeg den til at rapportere alle EKSTERNE LINKS på et site?
Synes ikke lige jeg kan finde nogen options til det, eller noget i rapporten.
Avatar billede tue_skaarup Nybegynder
11. juli 2007 - 15:31 #3
Det rapporterer skam alle eksterne links på et website, men det rapporterer også interne links.

Hvis du kun vil se de eksterne links, kan du sortere oversigten når checket har kørt Klik på kolonneoverskriften "Address". Det vil gruppere dine interne links, fordi de starter med din websites domænenavn.

Alternativt kan du inden checket angive hvilke URL'er der skal anses for interne. Det giver dig en grupperingsmulighed mere, men det fjerner ikke interne links fra checket.

Endelig kan du eksportere rapporten til f.eks. Excel og efterfølgende hurtigt fjerne rækker indeholdende interne links.

Jeg har aldrig selv haft brug for at adskille check af interne og eksterne links, men det kan være vi bruger værktøjet til forskellige formål.
Avatar billede soerens Nybegynder
11. juli 2007 - 15:54 #4
Fjong.
Jeg brugte tricket med at hente det hele ind i Excel, og så lave noget manuel sortering og formatering der.
Avatar billede tue_skaarup Nybegynder
11. juli 2007 - 16:07 #5
Fint, og tak for point.