Avatar billede folle Nybegynder
10. juli 2007 - 10:43 Der er 3 kommentarer

Threading i Visual Basic?

Jeg har lavet nogle macroer i Excel som udfører en del komplicerede beregninger. I den forbindelse vil jeg gerne lave et pop-up vindue som fortæller brugeren hvor langt man er nået og hvor det er muligt at trykke "Cancel".

Kan dette laves på en nem måde? Jeg tror det kan laves vha. threading men kan ikke rigtig finde noget hjælp til det på nettet.

Det skal lige nævnes at jeg bruger Excel 2003.

Håber I kan hjælpe.
mvh Christian
Avatar billede learningvba Nybegynder
12. juli 2007 - 09:19 #1
Undgå så vidt muligt at kaste dig ud i multi-threading med VB/VBA. (Søg på eksperten.dk i denne kategori for en god henvisning til noget der kan bringes til at fungere)

Prøv om du ikke ved at lave en
Userform.Show vbModeless
kan slippe ret nemt om ved det du gerne vil: opdatere en userform medens din kode kører videre.

Håber det kan bringe dig lidt videre.
Avatar billede folle Nybegynder
12. juli 2007 - 10:07 #2
Super. Det var lige det jeg skulle bruge.
Laver du et svar så du kan få point?

Tak for hjælpen.
Avatar billede learningvba Nybegynder
13. juli 2007 - 08:54 #3
Så lidt, godt du kom videre :-)