Avatar billede superduperluper Nybegynder
09. juli 2007 - 19:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ny stationær til spil

Her er en i ikke har hørt før.

Vil gerne have hjælp til at investere i en stationær som skal kunne køre de nye spil i en flot grafik

Jeg har 10-15000 - computeren skal være uden inputs (skærm etc.)

I må gerne anbefale en samlet PC, og meget gerne have prøvet den forhandler i anbefaler :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. juli 2007 - 19:17 #1
jeg ville klart vente til efter den 22 juli, der falder Intels Quad core CPU´er med 50% + der kommer nye G0 stepping CPU i core2duo serien, så de nuværende core2duo skal også nok tage et dyk i pris.
Avatar billede superduperluper Nybegynder
09. juli 2007 - 19:23 #2
Det har jeg læst. Men om virksomhederne vælger at sætte priserne ned på deres computere er vel nok en anden sag. Synes det er svært at finde en fair computer som er samlet. Det ender nok med at man selv skal samle - synes bare det er en tand besværligt! :(
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. juli 2007 - 20:47 #3
selvfølgelig sætter de priserne ned, det gjorde de også lynhurtigt ved den sidste prissænkning. Skulle jeg bruge så mange penge på en com ville jeg klart selv samle og sørge for den helt optimale hardware
Avatar billede sigs Nybegynder
10. juli 2007 - 15:16 #4
du skal i hvert fald have 2 x GF8800 GTX i SLI, for de penge :)
Avatar billede avbrylle Nybegynder
10. juli 2007 - 21:38 #5
Jeg kender en god forhandler. Prøv www.pcbroe.dk. :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. juli 2007 - 21:59 #6
10-15.000 for en Com og du vil bruge ca 8000 på GFX kort, det synes jeg da er en ualmindelig dårlig ide. Desuden ville 2 stk HD2900XT i CF være bedre og billigere. NVidias SLI driver til Vista sutter og HD2900XT har lige voldtaget 8800GTX i SLI/CF tests i Vista, nogle steder 3 gange højere FPS.

1 stk 8800GTX er længe rigeligt, du kan køre alle spil i 1600*1200 med alt på max, så hvorfor bruge 4000kr på et GFX kort mere bare for at komme op på 1920*1200 (forudsat man har skærmen der kan klare så høj opløsning). Bruger du ½ af pengene på GFX kommer der andre naturlige flaskehalse i computeren..

Jeg ville hellere sørge for

1. Gode hurtige ram med lav latency. PC8500CL4 eller måske endda PC10000CL5 DDR2 ram, gerne 4GB

2. Hurtige harddiske i et ordentligt RAID setup. HDD er en væsentlig flaskehals i mange nye systemer. RAID 0+1 eller RAID 5, altså minimum 3 stk hurtige HDD. EVT en anden opsætning kunne være en Raptor disk som sys disk og så en disk til lager, evt 2 stk i RAID for sikkerhedens skyld. Personligt er jeg dog RAID tilhænger. Eks RAID 5, 3 stk 400GB HDD i RAID 5 giver 800GB plads, ca dobbelt læse/skrive hastighed (nok over 100mb/s effektivt) samtidigt bruges de sidste 400GB af backup delen, så går en disk ned har man fuld backup, for under 2000kr.

3. Et svedigt bundkort med de nyeste features og bedste chipsæt.

4. En ordentlig PSU

5. En super svedig CPU, der med den rigtige kvalitet ram og bundkort kan OC med 30-50%, Enten QX6700, Q6600, E6850 eller lignende
Avatar billede sigs Nybegynder
10. juli 2007 - 23:30 #7
hey, manden vil ha flot grafik! :D

et andet alternativ er jo at købe 2 x GF8800 GTS og sætte dem i SLI, til 4000kr
Avatar billede avbrylle Nybegynder
10. juli 2007 - 23:45 #8
Tak for det.. Jeg rådede jo bare en forhandler jeg selv har været tilfreds med.
Avatar billede drgonzo Praktikant
11. juli 2007 - 00:17 #9
SLI er der ingen grund til. Dobbelt varme, dobbelt strømforbrug. 1 stk 8800GTX er længe rigeligt til flot gfx, og 2 stk 8800GTS 320mb i SLI er ikke meget vildere end 1 stk 8800GTX, overall vil det måske være 10% bedre, men igen så er der doblet op på strøm/varme for en meget lille ydelses forbedring, men det er selvfølgelig bare min mening
Avatar billede drgonzo Praktikant
11. juli 2007 - 00:20 #10
avbrylle - øhh tak for hvad?

Forresten virker dit Link ikke, eller ihvertfald ikke på min PC, http://www.pc-broe.dk/ er det denne? Synes godt nok de er dyre da, hvis det er det rigtige link jeg har fundet
Avatar billede drgonzo Praktikant
11. juli 2007 - 00:29 #11
Nå ja skal det være en rigtig fed gamer maskine skal du self også have et ordentlig lydkort med egne ram og eax understøttelse. x-fi f.eks
Avatar billede superduperluper Nybegynder
08. januar 2014 - 15:25 #12
sorry hvis jeg forstyrrer, rydder op :/