Avatar billede coolmon Nybegynder
09. juli 2007 - 15:34 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Kan sende mails men ikke modtage

Hej alle Eksperter.

Håber der er en ekspert der kan hjælpe med mit problem.

Jeg har fået sat en Small Business Server op med Exchange 2003.

Problemet er som følgende.

Når jeg sender en mail fra outlook eller weboutlook kan jeg sagtens modtage mailen på min Hotmail konto.
Besvare jeg mailen modtager jeg ikke mailen i min web outlook eller outlook. får heller ingen fejl af nogen art.

Men når jeg går ind i Exchange System Manager.

Under Servers/SERVER/First Storage Group/Mail Store/Mailboxes

Kan jeg se at antalet vokser når jeg sender nye mail fra f.eks hotmail. sender jeg en mail til mig selv fra autlook f.eks admin@mt-pc.dk får jeg den også 2 sek efter jeg har afsendt den.

Håber noget af dette overhovedet gir nogen mening.

Håber på at nogen kan hjælpe mig.
Avatar billede strych9 Praktikant
09. juli 2007 - 21:28 #1
Giv mig en gyldig e-mail adresse på serveren. Send den til netwarrior at gmail.com hvis du ikke vil have domænenavnet ud her.
Avatar billede strych9 Praktikant
09. juli 2007 - 21:28 #2
ah ja, og send server ip med. Det eksterne IP.
Avatar billede coolmon Nybegynder
10. juli 2007 - 08:04 #3
Hej Strych9

min mail på serveren er admin@mt-pc.dk
WAN IP = 87.56.51.6

Har også prøvet at tjekke http://www.checkdns.net/quickcheck.aspx?domain=MT-PC.DK&detailed=1

Syntes bare det er underlig at det ser ud til at serveren modtager mailen men deler dem bare ikke ud til de forskellige kontier.
Avatar billede coolmon Nybegynder
10. juli 2007 - 22:20 #4
Checking mail server (PRI=10) mail.MT-PC.DK [87.56.51.6]
Error connecting to mail server mail.MT-PC.DK [87.56.51.6] port 25 : timed out waiting for connection

Denne har været sat til

Checking mail server (PRI=10) mail.domaene.DK [195.41.47.11]
Error connecting to mail server mail.domaene.DK[195.41.47.11] port 25 : Connection refused.

Og er blevet ændret tilbage igen.
Avatar billede strych9 Praktikant
10. juli 2007 - 22:57 #5
Det er den så bare ikke helt alligevel:
http://www.robtex.com/dns/mt-pc.dk.html

Når jeg forsøger telnet til ip 87.56.51.6 får jeg:

421 Cannot connect to SMTP server 87.56.51.6 (87.56.51.6:25), connect error 10061
Connection to host lost.

Det skal den ikke, og dermed vil jeg sige at du formentlig har et netværksproblem. Når man laver kommandoen "telnet 87.56.51.6 25" på en maskine udenfor din firewall, så skal den gå igennem. Man skal dernæst kunne skrive helo, og serveren bør så præsentere sig selv i telnet session. Check hvad du har af enheder som sidder foran Exchange serveren. Det behøver ikke nødvendigvis at være en router, men kan også være feks et spam filter eller lignende. Både eksternt og lokalt.
Avatar billede ranglen Nybegynder
10. juli 2007 - 23:07 #6
At port 25 ikke går igennem, skyldes nok at tdc har spærret porten, så emails skal sendes gennem deres relay server, som er sat rigtigt op
Avatar billede strych9 Praktikant
10. juli 2007 - 23:19 #7
ranglen -> Hvis du læser spørgsmålet, eller i det mindste bare overskriften, så er problemet at MODTAGE mails og ikke at sende. ;P
Avatar billede ranglen Nybegynder
11. juli 2007 - 01:05 #8
jo, men på deres almindelige forbindelser er porten lukket begge veje. Jeg går ud fra det også er derfor han har sat deres relay ind som backup mx
Avatar billede coolmon Nybegynder
11. juli 2007 - 09:12 #9
Ja jeg kan sagtens sende mails ud fra min exchange uden problemer. kan også sende og modtage mails intern uden problemer.

Port 25 er spæret ved TDC og Port 25 skulle også gerne være åben i i SBS Firewall
Køre uden Router da jeg har to NIC i maskinen.

Hvis jeg køre Telnet som sådan.

1) Telnet 87.56.51.6 25 = 220 mt-pc.dk Microsoft ESMTP MAIL Service, Version: 6.0.3790.3959 ready at  Wed,

2) HELO test.test = 250 mt-pc.dk Hello [87.56.51.6]

Prøvede også at teste mine porte her https://www.grc.com
Der skriver den godt nok at port 25 er i stealth.

Har åbnet for alt deactiveret firewall osv. men gir samme resultat.
Avatar billede coolmon Nybegynder
11. juli 2007 - 17:53 #10
har nu sat indstillingerne tilbage igen for mangler min post. laver et nyt domæne ved gratisdns og forsøger igen..
Avatar billede strych9 Praktikant
11. juli 2007 - 19:13 #11
well.. du har sådan set fået en løsning.
Der er ikke tilgang til din port 25. Den skal simpelthen kunne nåes herfra hvor jeg sidder og alle andre steder også. Ellers vil det jo være umuligt at levere en mail til port 25 på din server.
Hvis det er en linje hos tdc erhverv med en efficient 5950 router foran, så skal du betale TDC for at åbne port 25 i den.

Den telnet test du har foretaget er vist fra indersiden af routeren, og det kan ikke rigtigt bruges til noget.
Avatar billede ranglen Nybegynder
11. juli 2007 - 19:39 #12
port 25 behøver ikke nødvendigvis skulle være åben, det er derfor man benytter en backup mx.

Hvis der sker noget på serveren, når du sender en mail udefra, så må noget jo komme igennem.
Avatar billede strych9 Praktikant
11. juli 2007 - 19:49 #13
Der er en MX record som peger direkte på 87.56.51.6. Ergo skal port 25 være åben på den. Ingen diskussion.
Avatar billede coolmon Nybegynder
11. juli 2007 - 19:50 #14
Port 25 er lukket hos TDC Privat men der er stadig mulighed for at sætte en privat mailserver op via deres backup mx.

Som jeg skrev tidligere lader det til at noget af posten kommer ind fint men den får bare ikke sendt mailen ud til de forskelige bruger. sender jeg en mail til admin@mt-pc.dk vokser antalet med en besked. for den bruger men går jeg ind via outlook eller OWA er der ingen mail.

Tror det er min exchange server der laver ged idet.
Avatar billede ranglen Nybegynder
11. juli 2007 - 19:53 #15
bakcup mx-systemet fungerer ved, at når første forsøg mislykkedes (fordi porten er spærret), så sendes mailen til TDCs relay server, som sender den videre til videre ind på TDCs netværk. Kun TDCs server kan kontakte mailserveren på port 25
Avatar billede coolmon Nybegynder
11. juli 2007 - 22:04 #16
Tak ranglen fik det til at havde glemt at sætte exchange til at hente fra relay server. eller det virker nu bare på et andet domæne om det så er derfor ved jeg ikke.

Send et svar så du kan få dine points
Avatar billede coolmon Nybegynder
30. oktober 2007 - 21:56 #17
Nåhh ser ikke ud til at ranglen vil have sine point... sig til og du vil få dem..