Avatar billede petermjensen Nybegynder
07. juli 2007 - 21:46 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

tv-tuner forvirring

Hej eksperter,

Nu vil jeg med på Mediaplayer moden :)
Men jeg har nogle problemer med at finde den rette tv-tuner.

Den skal kunne fungere i linux (skal køre mythtv)
Skal være low-profile (kabinettet er ikke så stort)
Skal være dvb-c (det er når man har kabel tv fra tdc ik?)
Skal helst kunne optage samt vise noget andet (det kræver dual ik?)

Jeg har ledt og ledt men kan umiddelbart ikke rigtigt finde nogle med alle disse krav.
Det eneste jeg er faldet over er: WinTV-PVR-150MCE l.p.
Men jeg er ikke sikker på den virker med dvb-c (http://www.hauppauge.com/pages/products/data_pvr150mcelp.html)

Den er vist desværre ikke dual, men det kan jeg godt undvære hvis jeg ikke kan finde andet. Men det ville nu være dejligt :)

Ved i om dette kort er noget jeg kan bruge, eller har i nogle idéer til andre kort?
Avatar billede petermjensen Nybegynder
07. juli 2007 - 22:03 #1
jo mere jeg tænker over det jo mere syntes jeg der er brug for dual (så man kan se et andet program mens man optager) :)

Kender i nogle kort alligevellet?
Avatar billede screem_brille Novice
07. juli 2007 - 22:54 #2
hvis du skal bruge det til TDC kabel (altså deres digital kanaler) så er det et DVB-C kort du skal bruge, men der skal du bruge kort til.

Twinhan har et ganske godt DVB-C kort, men koster såvidt jeg husker ca 8-900,-
Avatar billede petermjensen Nybegynder
08. juli 2007 - 19:41 #3
ehhh.. jeg er forvirret :)
kabel tv er det jeg har hos tdc. Jeg har ikke betalt for noget ekstra så jeg kan se tv2 dr1 etc digitalt.
Det er måske ikke dvb-c jeg har så?

Jeg kan ikke rigtigt finde noget hos twinhan.
Avatar billede screem_brille Novice
08. juli 2007 - 19:59 #4
hvis du ikke har en selektor er det ganske alm antenne signal (en selektor er en digital modtager).

http://www.twinhan.com/product_cable_1.asp det er et DVB-C kort, men igen du skal have et kort før du kan se kanalerne (mener ikke der kan ses andet end DR1 og 1-2 andre uden kort)
Avatar billede fuglen1 Novice
09. juli 2007 - 00:24 #5
petermjensen:Tdc sender såvidt jeg kun dvb-c ud i kabel nettet
For at kunne se alle kanaler du har skal du have program kort til 200kr årligt.
http://privat.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_p_tv_digi_pris
For at kunne bruge ovennævnt skal dit kort os have muligehd for viacess der er det konings system tdc bruger.
Uden program kort er det kun  dr1,dr2-tv2 du kan se

Det hauppauge kort du fandt først er dvb-t og det kan du kun bruge hvis det sætter en antenne op
Med hensyn til dual skal du nok have 2 kort og måske os 2 program kort, hvis ikke du kan nøjes med 3 kanaler på andet
kort.

dvb-c kort er ikke du set ret meget til herhjemme, så du skal du nok købe i tyskland
Avatar billede Beach Mester
09. juli 2007 - 00:27 #6
Hvis du kun invistere i en DVB-C modtager så kan du KUN se DR + DR2 + TV2
Dem kan man se uden et abonnementskort!
Hvis du vil se alle de andre kanaler skal du ud og købe BÅDE et kort de de kanaler du vil se OG en kortlæser ala den her--->
http://www.mm-vision.dk/default.asp?action=vis&varenr=617901&menu=pc

Du kan læse rigtig meget mere omkring setups af digitale modtagere her--->
http://dvb.perch.dk/DVB.php#setup

///Beach
Avatar billede screem_brille Novice
09. juli 2007 - 00:58 #7
TDC sender både analogt og digitalt på deres kabel netværk,.

Ja kortafgiften er vist omkring 200,- men det er kun for kortet, skal man have ALLE kanal pakker, er det nok nærmere 5-700 pr måned!
Avatar billede petermjensen Nybegynder
09. juli 2007 - 17:07 #8
uha.. så kommer vi vist op i et pris leje jeg ikke vil betale (endnu). :)
I skal ha mange tak for hjælpen!!

Vil i alle sammen lægge et svar så jeg kan give jer point?
Avatar billede fuglen1 Novice
10. juli 2007 - 00:16 #9
petermjensen:
Det er igen hvor meget vil du betale for få digitalt tv.
dvb-t kort til usn ka du få til 300-400kr plusd antenne.

Har fundet en billigt dvb-c kort her
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=AD-CP300&goto=productinfo&conceptbutik=&titletekst=AZUREWAVE%20DVB-C%20TV-kort%20-%20PCI%20-%20!!%20HUSK%20CI-MODUL%20!%20/%20AD-CP300-%20midtdata.dk&mainfunc=link
samt cam mudulet
http://www.mm-vision.dk/default.asp?menu=pc&gruppe=pctvtuner&action=shop
Det koster, men det er kun engangs udgifter
Der til de 199kr om året for program kortet, så du kan se alle de kanaler du har i forvejen digitalt.
Avatar billede petermjensen Nybegynder
12. juli 2007 - 17:29 #10
fulgen1: ok det var da egentligt ikke ret meget.
Men den er desværre low profile.. men det åbenbart ikke almindeligt med low profile dvb-c kort.. Så jeg bliver nød til at investere i en ny computer :(

fulgen1: kan jeg få dig til at lægge et svar?
Så deler jeg pointene med dig og screem_brille.
Avatar billede fuglen1 Novice
12. juli 2007 - 23:37 #11
petermjensen: men er det ikke bare at købe et andet kabinet, oistedet for hele computeren
En løsning kunne være det
http://www.dvbshop.net/product_info.php/info/p258_FloppyDTV-C-CI-BDA-FireWire-mit-CI.html
En ret dyr løsning

Hvis du skal have med indbygget plads til ca module er det ikke muligt med lowprofile.
dvb-c card er ikke det der er flest af

men jeg ligger et svar
Avatar billede petermjensen Nybegynder
13. juli 2007 - 17:38 #12
fuglen1: uhh.. jep den er dyr :) Fandt lige noget med at de ikke have åbnet for specs, så der var ikke noget der virkede på linux. Jeg må købe en ny.

Tak for hjælpen!

Håber at fordelingen af point er ok. Ellers må i lige sige til.
Avatar billede fuglen1 Novice
13. juli 2007 - 20:59 #13
petermjensen:Det billige kort jeg linkede til er der driver til linux så det kan bruges.

Men er linux support ikke et spørgsmål os software
point delingen er ok