Avatar billede phaargaard Nybegynder
07. juli 2007 - 17:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

DVD-drev virker ikke, kan ikke finde driver

Hej
Jeg er ikke sikker på at det er den rigtige kategori spørgsmålet er endt, men jeg ved ikke helt præsist hvad problemmet er.

Jeg har fået ny computer med Vista. Under instalering af div. gamle programmer fik jeg mange fejl så for at undersøge om det var mit nye DVD- drev der var meget "følsomt" skiftede jeg det dvd-drevet ud med mit gamle drev. Det gav de samme fejl så jeg satte det nye drev i igen og nu får jeg ved start af computeren følgende skærmbilled:

"Jmicron Technology Corp. PCIE-to-sata II/IDE Raid Controller BIOS v. 1.05.
Copyrigth (c) 2005 JMicron Technology http:/www.jmicron.com
Detecting drivers, Pleas wait"

Efter at have ventet i ca. 30 sek. kommer følgende

"Detect drivers don, no any drive found."

Derefter starter Vista op normalt og DVD-drevet køre, men Vista kan ikke "se" det.

Jeg har prøvet at sætte det gamle drev igen men det virker heller ikke nu.
Hvad kan der være galt og hvad skal jeg gøre
Avatar billede jrr Nybegynder
13. juli 2007 - 10:10 #1
jeg har haft samme problem, det vista sig at det var vista der ikke kiggede i det rigtige bibliotek.
Når den skriver at den ikke kan finde driveren, prøv at bede den om at søge på c drevet og medtag undermapper, det virkede for mig.
Avatar billede phaargaard Nybegynder
28. juli 2007 - 18:02 #2
Hvor gør jeg det, er det noget jeg kan gøre i BIOS (det kan jeg ikke finde) eller er det noget jeg kan gøre når jeg er kommet i Vista?
Avatar billede jrr Nybegynder
28. juli 2007 - 18:28 #3
det er inde i windows du skal gøre det.
Når windows kommer ud og siger at den ikke kan finde en driver, kan du vælge selv at søge efter en driver, her vælge du dennne komputer og derefter c drevet, husk at markere feltet hvor "medtag undermapper i bunden af vinduet.
Avatar billede phaargaard Nybegynder
28. juli 2007 - 19:20 #4
Hvordan kommer jeg til der hvor windows kommer ud og siger at den ikke kan finde en driver?
Avatar billede jrr Nybegynder
28. juli 2007 - 20:02 #5
Du går ind i kontrol panelet og vælger system (hvis det er standart visning skal du vælge system igen).
her vælger du enhedshindteringen øverst i venstre hjørne.
i toppen af enhedshåndteringen skulle der gerne være nogle ukendte enheder, de kan også ligge under Dvd/cd-rom-drev.
Så højreklikker du på enheden og vælger opdater driversoftware.
Så kan du vælge om du vil søge aftomatisk eller gemmense computeren.
her vælger du gennemse (husk at sætte flueben i medtag undermapper.
tryk herefter på kanppen gennemse, og her vælger du lokal disk (c:) og tryk ok.
Og tryk på næste, hvis det er samme problem som jeg havde vil den finde driveren.
Avatar billede phaargaard Nybegynder
19. august 2007 - 12:10 #6
Jeg har prøvet det men jeg kan ikke se drevet nogle steder i Vista, heller ikke som ukendt enhed. Jeg har prøvet at opdaterer alt der kan opdateres og søge igen men drevet er "væk".
Nogle andre gode råd?
Avatar billede jrr Nybegynder
19. august 2007 - 17:24 #7
Prøv og flytte drevet over på et andet kabel (tjek jumper'ne)
Avatar billede phaargaard Nybegynder
17. september 2007 - 06:30 #8
Havde Computeren forbi forretningen hvor den er købt og det var en hardware fejl, men det virker nu :o)
Avatar billede jrr Nybegynder
17. september 2007 - 08:22 #9
det var da godt, at fejlen blev fundet.
Avatar billede phaargaard Nybegynder
21. april 2008 - 22:33 #10
Lukket